paard schuurt en hoest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ingerocksy

paard schuurt en hoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 19:24

Mijn paard heeft een hele rare schuurplek op haar staart ze laat haar eten staan om te schuren zo'n jeuk en ze schuurt aan de voerbak die is eigenlijk helemaal niet scherp of zo iets, maar ze heeft een kale plek met allemaal schilfertjes erop. het is geen schimmel, wie weet wat het wel is? en wat ik eraan moet doen?
ongeveer hetzelfde heeft ze ook op haar linker achterbeen een heel klein plekje onde het haar als ik er aan zit vallen er kleine schilfertjes af maar het is niet open ofzo en doet haar geen pijn.

en nog 1 ding.. mijn paard hoest hij doet dit nu 2 jaar maar het ging altijd goed zo lang ze nat hooi kreeg nu heb ik er erg op gelet en ze heeft nu 2 weken geen 1 plukje droog hooi gehad en toch hoest ze telkens als ik begin te draven.. hebben jullie hier iets tegen want de korrels van de ruitersportwinkel helpen niks.

Alvast bedankt!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 02:51

Laat er maar een DA naar kijken.
En ga niet zelf lopen dokteren dat heb ik dus wel gedaan met het gevolg dat ze een chronische ontsteking had aan de luchtwegen, toen heb ik medicijnen gekregen en nou is het weg.
Mijn paard staat op vlas strooisel en krijgt geen droog hooi

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 03:07

Ik ga met bovenstaande mee.

Wat voer je je paard trouwens? En hoeveel per dag?

ingerocksy

Re: paard schuurt en hoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 14:29

Hij krijgt alleen 3 kilo biks en nat hooi. mijn paard staat ook op vlas strooisel.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:08

En wat voor paard/pony heb je? En hoeveel hooi krijgt hij?
En wordt hij goed ontwormd?

ingerocksy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 14:06

ja hij wordt regelmatig ontwormd.. en hij krijg ongeveer 2 hooinetjes per dag met elk 2 plakjes hooi er in..

0AnGeLA0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:20

Ik zou het natte hooi op de grond leggen! op een vaste ondergrond (dus op matten/beton) dan moet je wel iets meer voeren aangezien het smeert maar is beter voor je paard (natuurlijker) je zult zien dat je paard ook veel hooi, met name stof laat liggen!
Zorgen voor goede ventilatie.
Maar ik zou betreft het schuren en hoesten er een DA naar laten kijken!