Hoi,
De afgelopen 1 1/2 jaar ben ik aan het tobben met het rechterachterbeen van mijn paard. In september 2004 werd er na rontgenfoto's geconcludeerd dat het om een verrekte knieband zou gaan. Dus pijnstillers, rust, aangepaste training en we konden weer verder. In januari 2005 was het wederom mis. Nu wederom weer pijnstillers, maar nu in combinatie met een aangepaste stand van zijn voeten en ijzers.
Vanaf die tijd lijkt het allemaal redelijk stabiel, alhoewel hij af en toe toch weer last had. Dan deden we weer een paar dagen rustig aan, solarium en daarna ging het weer. Steffie van der Laarse heeft hem ook nog nagekeken maar hier kwamen geen grote dingen uit.
Maar nu zijn we toch weer naar de dierenarts geweest. Na 4 weken stappen ivm kreupelheid rechtsachter.
Nu is de knie gescand en zijn de foto's opnieuw bekeken. Wederom kon er geen oorzaak worden gevonden, het blijft dus onduidelijk wat hem nu precies pijn doet.
Uiteindelijk hebben we de knie uitverdoofd en toen wederom op de cirkel aan de longe. Nu liep hij rad, het probleem zit hem dus wel degelijk in de knie.
Op dit moment is hij ingespoten met Brio.....??? en moet de knieband hierdoor iets strakker worden. Na een week moet ik weer beginnen met opbouwen en moet duidelijk worden of dit het probleem verhelpt.Mijn vraag is, of er mensen zijn met dergelijke problemen en wat hun ervaringen/ behandelmethoden zijn?
Graag jullie ervaringen, dit zou mij weer verder kunnen helpen mocht dit niet aanslaan.