Kreupel of stijfheid?? Wie weet raad..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hiskedonja

Kreupel of stijfheid?? Wie weet raad..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 12:17

Hallo allemaal,

Ik rijd nu sinds kort 2 friezen.
Een van deze friezen is in het begin van het opstappen en rijden kreupel. Na een rondje stappen is dat over. Maar zodra we dan na 20 minuten stappen in een draf overgaan is ze weer kreupel. Dus gaan we weer stappen maar is ze niet meer kreupel. Zodra we terug komen van de buitenrit kun je zelfs galopperen zonder dat ze kreupel loopt.
De ene keer is het veel erger als de andere keer.
Dierenarts kan niets vinden en vind dat ik gewoon door moet rijden en dat het aanstellerij is..
Iemand een tip of wat dan ook wat ik doen of hoe ik het kan verandere??

Groetjes

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:46

Op aanstellerij zal ik niet rekenen.
Het is heel vervelend als je paard iets heeft waar de oorzaak niet duidelijk van is.
Maar ik raad je toch aan om je merrie te laten onderzoeken, foto's of een thermografie laten maken, meer informatie over Thermografie kan je hier lezen: http://www.thermografie-paard.nl/
Dit kan ook aan huis.

Je veteld dat ze met een buitenrit in galop zelf niet kreupel loopt, dit is niet zo vreemd, omdat als paarden pijn hebben en ze galloperen lopen ze door de pijn heen.
Je ziet het meer bij kreupele paarden dat ze in de galop weer goed lopen.

Porbeer zoiezo je paard een goede warming up en een cooling down te geven, dit is echt heel belangrijk, helaas vergeten mensen dit wel eens.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:50

Ten eerste: lekkere DA heb je

Het zou kunnen dat je paard artrose of spat heeft. Dan moeten ze vaak ook even op gang komen. Maar nogmaals: dat zou kunnen. Als je zekerheid wilt hebben, dan zou je voor een second opinion naar een andere kliniek kunnen gaan.

Hiskedonja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 11:31

@ arrabel: We stappen de eerste 20 minuten en als we dan gaan aan draven dan is ze kreupel in de stap is ze eerst neit kreupel.
Maar zal eens even op die site kijken die je me hebt gegeven thanks!

@vonnie84: Dierenarts wist niet wat het was en wou er verder geen energie in steken maar er komt deze week al een andere