paard Ziek, DA Weet Niet Wat het is..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lorr_

paard Ziek, DA Weet Niet Wat het is..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 22:55

na aanleiding van mn vorige topic, dat mn bijrijdpaard zo hoeste doe ik hier een nieuw verslag..
omdat ze zo'n apart, akelig hoestje had,en der linkerborstkas helemaal hard, dike en opgezwollen was, en ze alsmaar der hoofd naar voren deed, en der tanden liet zien hebben we de DA gebelt..
Hij weet niet wat het is
Ze moet nu 2 weken lang 6x per dag 5 minuutjes lopen per keer, ze heeft een zalfje voor e borstkas en een kap om der nek..

Vind het erg naar, en vooral omdat ze niet weten wat het is..
herkent iemand dit? of iets soort gelijks?

alvast bedankt voor het lezen..
Hoop dat jullie het snappen, anders vragen jullie het maar in het topic of Pb..

Groetjes,

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:11

Weet je echt niet wat het is???? Ik vind het raar dat een DA een behandeling inzet zonder een diagnose. Zou gauw een ander DA zoeken.

Lorr_

Re: paard Ziek, DA Weet Niet Wat het is..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 09:03

Ik heb er geen verstand van, maar de DA was er vanmorgen, en die denkt een flinke verkoudheid..
De dikke,harde borstkas komt door de longeersingel, het meisje van wie ze is, liet haar alleen, toen kwam er een ander paard in de singel ernaast ging ze volop rennen, en toen knalde ze tegen het hek aan, (de eigenaarresse liet haar ook alleen wat tevens niet mag)
ik heb het gehoord alleen maar, dus ik weet verder ook niets!

Agnes75

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 09:41

Heeft ze geen kneuzing dan, of misschien heeft ze wel iets gebroken? En moeten er geen foto's gemaakt worden dan?

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 09:51

de DA komt vanmiddag, kijk, ik kan wel zeggen ja ik wil dat er foto's worden gemaakt, maar het is mn bijrijdpaard.. dus ik kan dat niet zomaar doen, en die mensen die zijn er niet zo snel mee, maar anders ga ik eens even flink tegen ze tekeer..

BelleFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:41

Foto's maken van een borstkas is bij een paard niet makkelijk door de omvang hoor.
Eet ze verder goed? Hoe lang hoest ze al? Hoe oud is ze? Ademt ze normaal of anders dan anders (pompen ofzo)? Komen er slijmen af, of heeft ze neusvloei (zo ja, aan beide kanten of aan 1 kant)? Staat ze in een stofvrije stal? Misschien eens mee naar een kliniek gaan?

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:29

Ik zou met haar naar een paardenkliniek gaan voor een second opinion als het niet beter wordt, sterkte!

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 12:37

Ik werd net gebeld, door de eigenaaresse, de DA is geweest, dikke borstkast komt wel doordat ze zich gestoten heeft o.i.d..
En ze is erg verkouden, er staat een pony op de gang, die had een virus, en zei is nu verkouden, ze mag weer bereden worden, maar ik ga zometeen lekker met haar een stukje lopen.

Groetjes,

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 15:47

Het gaat al weer wat beter, Ze is nu alleen nog verkouden