voorbeen hoefbevangen En peesontsteking?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

voorbeen hoefbevangen En peesontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 19:08

Mijn oude verzorgpony is hoefbevangen sinds eind december de dierenarts is er bij de hoefsmid heeft haar speciaal bekapt maar sinds gisteren avond houd ze het been konstand in de lucht, de da is er net weer bijgeweest en weet het niet meer, ze heeft nu sterkere pijnstillers en van de week gaat ze naar de kliniek voor fotos van haar sesambeentjes en haar hoef, evt wordt er ook een echo gemaakt.

de DA had het gevoel dat de sesambeentjes misshien te dicht tegen de hoef aan liggen want volgens hem kan de hoef niet gekanteld zijn. en volgens hem is het daardoor dat de pees dik is.

Nu vraag ik mij af stel dat die beentjes echt niet goed zijn zeg maar wat kan daar aan gedaan worden? kunnen ze daar nog iets mee of is het dan eindstation?
Gr Lotte

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:06

hoe verder het beentje is gekanteld hoe pijnlijker het voor het paard is.
ik heb wel gehoord dat er paarden van zijn genezen[in een ver stadium] maar vraag niet hoe!
het is een lijdensweg geweest van maanden en de vraag is of dat wel eerlijk is.
ik zou als ik jou was maar gewoon de fotos afwachten en aan de hand daarvan kunnen ze presies vertellen wat de kansen zijn.
het kunnen nog zoveel andere dingen zijn waar wel een goede behandeling voor is.
succes