pony zakt door voorbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

pony zakt door voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 16:49

precies een week geleden merkte ik met longeren dat mijn pony met haar linkervoorbeen niet helemaal goed liep. meerdere mensen hebben gekeken en waren het erover eens dat ze spierpijn had in de schouder en dat ik rustig aan moest doen en het dan snel over moest zijn. de dag daarna heeft mijn verzorgster rustig gereden maar merkte al helemaal niks aan haar. de dag daarna kwam ik weer en merkte ook niks meer. ik ben dus gewoon weer verder gaan rijden zoals ik altijd rij en heb niks meer gemerkt. vandaag wilde ik gaan buitenrijden maar ben al heel snel omgekeerd omdat ze in stap meerdere keren door haar voorbeen zakte. gisteren heb ik haar gelongeerd en niks gemerkt. hoe kan dit? wat moet ik hiermee doen en denken jullie dat het spierpijn is of iets anders?

luna1

Re: pony zakt door voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:47

mijn paard heeft dit ook de dierenarts is geweest en ze blijkt waarschijnlijk ataxie te hebben.
ik zou als ik jou was je dierenarts even laten komen.
bij ataxie is er iets in het zenuwstelsel van je paard niet goed dit lijd tot ongecoordineerde bewgingen.
mijn paard loopt alleen op linksvoor op een kleine volte op het harde onzuiver dus niet kreupel.
verder zakt ze ook continu door haar benen zodra ze belast wordt.
het advies van de dierebarts bij mij was kort bekappen en veel balkjes en cavaleties lopen.

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:48

Wat dacht je ervan om de DA even aan te laten komen ipv
kostbare tijd te verspillen!!!

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:49

Da

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:50

paysbas: relax ze doet en tenminste wat aan: al vind ik ook dat je al eerder de DA had moeten halen

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 18:23

ik ben heus niet te beroerd om er een DA bij te halen maar vorige week leek het op spierpijn en daar ga ik geen DA voor halen. en nu loopt ze niet goed nee maar als ze zich alleen verstapt heeft en morgen weer goed loopt haal ik er ook geen DA bij. als het zo blijft wel. misschien dat jullie geld over hebben en er a la minute een DA bij halen maar ik niet. ze lijkt ook niet veel pijn te hebben.
luna1, dank je voor je reactie.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:13

en morgen (vandaag) liep ze dus weer niet goed hoorde ik van mijn verzorgster. heb vrij gevraagd van mijn werk en een DA gebeld. die is dus vandaag geweest en denkt dat het een hoefzweer kan zijn. ze heeft nu een verband om haar hoef wat nat gehouden moet worden. morgen komen ze weer en gaan de zweer eruit halen. als het dus echt een hoefzweer is, anders worden er foto's gemaakt enz....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:58

Goed dat je actie hebt ondernomen... ik hoop voor je dat het alleen een hoefzweer is!

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 22:07

dat was het . hij is eruit gesneden en ze kan waarschijnlijk heel snel weer alles doen.