Holistisch dierenarts, hoe staan jullie daar tegenover??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

izzy1985

Holistisch dierenarts, hoe staan jullie daar tegenover??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 16:32

Hallo Allemaal,

Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van een holistisch dierenarts en wat/jullie ervaringen ermee zijn...

Voor degene die niet weten wat het inhoud verwijs ik jullie naar deze site: www.holistischdierenarts.nl

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:28

Ik ben er een groot voorstander van. Ik heb zelf een gewone DA, maar als er iets zou zijn waar we niet uit zouden komen, dan zou ik zeker een holistisch dierenarts vragen er eens naar te kijken!

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 20:13

Zijn er nog meer mensen die evt. ooit een holistisch dierenarts hebben ingeschakeld??

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:46

ja, ik, maar mijn verhaal ken je al uit een ander topic.

zwartepaerd

Re: Holistisch dierenarts, hoe staan jullie daar tegenover??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:47

Yep, alleen maar goede ervaringen met de dierenarts van die link die je vermeld Mijn paard zou er anders nu niet meer geweest zijn.....

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:47

Yep, ik vind ze geweldig. Maar dan heb ik geen ervaring met die mensen van die site die je geeft, maar met een andere man.
Hij heeft mijn paard van zijn chronische hoest afgeholpen. En dat kan menig DA niet zeggen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:55

Ik heb er geen ervaring mee, desondanks een voorstander.
Heb veel positiefs erover gehoord, het boiet me zeer en met
homeopatische middelen (bijv. Groene Os) heb ik zeer goede
ervaringen !

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:04

geen ervaring met de mensen van deze site.
ik heb zowel goede als slechte ervaringen ermee.
de slechte wogen bij mij het zwaarst

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:44

Al mijn paarden komen inmiddels al jaren bij Eric en ik heb niets anders dan lof! Heb er altijd veel baat bij gehad. Als je meer wilt weten kan je ook een pm sturen

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 21:50

@mariska32,

wat waren die slechte ervaringen dan???

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:09

wat een leuke site izzy1985,

ik heb even de 30 vragentest losgelaten op mijn drie totaal verschillende paarden.

het is een feest der herkenning.

bedankt voor de tip, leuk om me hier eens wat in te verdiepen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:18

Ik ben vorig jaar met sydney bij mariette kelfkens geweest. het enige probleem wat ik toen had was dat hij de ene travers veel beter deed dan de andere, verder was er niks, dus ik wist wel dat ik bij een gewone da niet terecht kon. Zij woonde dichtbij en dus een afspraak gemaakt. Ze heeft hem toen dus helemaal gecheckt en hij had oa een toxische dikke darm, een gevoelige huid en hij was scheef in zijn bekken.
Ze is toen oa met acupunctuur zalf bezig geweest en uiteindelijk heeft ze zijn bekken een stuk in de goede richting geduwd. Ze zei wel meteen al dat als het na een paar behandelingen nog niet goed was ik maar naar eric laarakkers moest gaan, want die kon me zeker helpen. Uiteindelijk 180 euro armer (de behandeling en allemaal voedingsspul) en niet eens de garantie dat ze wat had gedaan. Aan die middelen heb ik helemaal niks gemerkt, maar zoiezo vond ik het al vreemd dat sydney een toxische darm zou hebben... We hebben hooi en gras van eigen land, de biks die ze gemeten had was goed en ze kon zelf niet eens zeggen wat de oorzaak was.
De weken erna ging hij steeds harder achteruit en na een week of 5-6 liep hij diagonaalsgewijs kreupel en drukte zijn hele rug weg. Toen dus accuut allemaal wedstrijden af moeten zeggen en uiteindelijk naar rodinde hoogenraad geweest (een da/ostheopaat) Zij heeft hem behandeld met rubber hamers en daarna accupunctuur met naalden (dus niet een of andere zalf) Toen ik toen zag wat rondinde met die hamers deed wist ik 200% zeker dat dat een holistisch dieranarts niet was gelukt met accupunctuurzalf en duwen. eind vorig jaar voor een 2e x geweest ter controle en inmiddels loopt hij weer als een trein!!

Mijn ervaring met een holistisch dierenarts is dus niet erg goed, ik zou er alleen nog maar heen gaan als het allemaal vage klachten zouden zijn waar je uiteindelijk helemaal niet meer uit komt.

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 01:00

Ik heb er super ervaringen mee.. met dezelfde man waar Vonnie84 ervaring mee heeft. Dat is echt een aanrader.

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 01:39

izzy1985 schreef:
Zijn er nog meer mensen die evt. ooit een holistisch dierenarts hebben ingeschakeld??

jazeker ikzelf nog...

Citaat:
ik had een cursus gevolgt bij die man (een 1dags cursus) gelijk mee naar 2 klanten van hem (met prachtige hengsten!!! uit belgie) en nog naar zijn eigen 2 paardjes gegaan in een prachtig natuur gebied met een stromende rivier.
maar die man heeft een paard zijn leven gered... 3 "normale" dokters hebben gezegt dat het dier een hopeloos geval was en een spuitje moest krijgen (dood dus) de dag voor ze werd ingeslapen heeft de eigenaar die arst laten komen (kwam er die avond achter dat hij misschien wel wat wist) nouja heeft het dier bekeken even met ons gepraat en wat hij zei was:" als jullie dit dier laten inslapen neem ik hem wel mee naar huis en kan hij bij mij beter worden. dit dier zit vol levenswil en energie en is zeker te verhelpen" nouja beetje twijfelde ze nog...maar weg geven wou ze haar niet ze bleef gewoon tot haar dood bij haar..nouja die man had vertelt wat er aan de hand was en hoe we het konden genezen..nouja dat gedaan...ze moest ook natuurlijk bekapt worden en dat kon ik dus ben ik gaan doen (de eigenaar heeft zelf ook een cursus gedaan ervoor daarna) ze mocht wel 8 tot 12 maanden niet gereden worden nouja wij dat gedaan...en ja hoor ze is helemaal beter! ze kan bijna bereden worden da komt nog eens kijken of het al kan... dus ja...en dan te bedenken dat 3 verschillende andere da's hebben gezegt dat het een hopeloos geval was!!!!

dus ik ben er zeer zeker een voorstander van en hebben zelf een "normale" da die super is! maar zal bij twijfel of wat dan ook hem ook ff laten komen gewoon voor de zekerheid of gewoon ff contact via mail of telefoon opnemen!

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:21

Mijn paard en diverse andere paarden bij ons op stal zijn al heel goed geholpen door Steffi van der Laarse.
Ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee!

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:59

ikzelf heb win de leeuw..alleen kan hij soms duur zijn heb ik gehoort...zelf nog niet HEEL veel van gemerkt eigenlijk maar miss omdat zij erachter kwamen dat de eigenaar van dat paard familie was van hem...zo via via en ik hem al kon ofzo

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:11

izzy1985 schreef:
@mariska32,

wat waren die slechte ervaringen dan???

ik wil er hier niet te uitgebreid op in gaan maar bij 1 paard zijn er zeer pijnleke injecties geplaatst in de lendene meerdere malen voor jan met de korte achternaam en bij een ander paard zijn ernstige rugproblemen onstaan door accenpunctuur
dat heeft de zenuw banen tijdelijk uitgeschakeld zodat mijn paard door de pijn liep en alles kapot heeft gelopen.
het heeft ook wel een oudere pony van me van klachten afgeholpen maar na dat rug verhaal moet ik er niets meer van weten.

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 02:08

nee zoiets kan dat idd verpesten...die wim is niet zooooo erg hoor... biomentor noemt hij zichzelf....hij is zeer realistisch en is iets niet op te lossen met natuurlijke middelen enzo dan gaat hij over op andere middelen die gemischer zijn...tot nu toe nog niet veel slechts over hem gehoort en mee gemaakt maar die jan wil ik dan toch ook niet bij mijn paard...je moet gewoon goed zoeken dr zijn dr wel die echt goed zijn!!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:37

Mijn paard is op dit moment nog onder behandeling bij Mariette Kelfkens en op alle fronten gaat ze vooruit

Wij zijn tevreden

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 21:14

voor wat wordt ze behandeld als ik het vragen mag....

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:18

Een mok aan drie benen en een wat strakke rug, wat alleen een gevoel is maar wat zich niet uit in onregelmatig lopen.
Dus bij een regulier DA hoef ik dan niet aan te komen

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 23:45

Tja heb 2 belgen die al heel hun leven lang mok hebben veroorzaakt door schurftmijten...maar om ze nou iedere keer vol te stoppen met chemische middelen om de mijt te doden...

ik ben benieuwd of een holistisch dierenarts raad weet met de allergie die daardoor veroorzaakt wordt...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:31

Tja, daar kom je pas achter als je met hen in zee gaat
Aan jou de keus..

Maar ik denk wel dat er bij hun onderzoek oorzakelijke dingen naar boven komen.

En dat is niet de werkwijze van een reguliere DA.

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 14:17

Tja dat is zo..ben bang dat het geldklopperij zal zijn...stel je doet het en probeerd tal van dingen en steekt er veel geld in...en het werkt niet...das best banketstaaf...

Margo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:34

die kans loop je altijd izzy...
Maar zoals ik je al eerder verteld heb... Wat mij betreft is het geen geldklopperij en als ik jouw was zou ik gewoon eens informeren of ze er misschien iets mee kunnen... vragen staat vrij! En krijg je voor jouw geen zaligmakend antwoord dan doe je het niet...

ik stuur je nog even een pm. misschien kan dat je overtuigen dat het geen geldklopperij is...