punk is beslagen met rubbers en ijzers, deze rubbers zijn om de achterkant van de hoef iets omhoog te krijgen zodat hij niet op zijn straal gaat lopen.
sinds we verhuisd zijn van stalling doen we niet zelf meer zijn stal verzorgen, maar wordt dat gedaan door de man waar de stallingen van zijn.
nu weten wij ook wel hoe die aan dei rotstraal is gekomen, punk staat HEEL vaak in een natte stal, daardoor gaat de rotzooi tussen de rubbers zitten waardoor je de straal heel erg moeilijk kunt schoonmaken.
we hebben de rubbers aan de achterkant laten doorsnijden zodat we het kunnen schoonmaken.
de staleigenaar zegt dat het komt door de rubbers

we hebben geprobeerd om punk met z'n voet in een emmer te zetten zodat hij kan baden in de soda!
dat is natuurlijk een grote ramp, hij is er erg bang voor, waardoor hij zich lostrekt en in paniek raakt.
1 keer geprobeerd met de PRAAM maar jongens dat doe ik us nooit meer, wat is dat zielig joh, dan maar niet baden in de soda, dan maar met een spons schoonmaken.
we gebruiken egyptische zalf er ook voor, we zien alleen niet zoveel verandering!
hoelang zou dit nou gaan duren, als die maar niet mank gaat lopen want dan hebben we wat aan de hand.
ik zit er echt mee in mijn maag over die praam, punk was echt kwaad op ons en ik heb me zelf beloofd om dit dus nooit meer te gebruiken.
maar ja, wie is het nu 'schuld' wij, of de staleigenaar die zijn stal niet goed genoeg schoonmaakt!

wie heeft ook eens zoiets meegemaakt met rotstraal?
er verzorgt niemand een paard zo goed als je zelf!!!!!