Achterhand zakt weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linda1984

Achterhand zakt weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:04

Ik heb een vraagje over mijn verzorgpony, Hilda.
Hildat is een Fjord en 19 jaar.

Ik was zaterdag bij haar en toen ik haar in de wei wou zetten liep ze zeer slecht, benen gewoon recht en zakte steeds door haar achterhand. Het was de eigenaar ook al opgevallen en die zegt dat ze teveel eiwitten heeft gehad, ze wordt niet veel gebruikt maar komt wel elke dag in de wei of bak voor de beweging.
Maar ik vertrouw het niet helemaal, hebben jullie misschien enig idee wat het kan zijn???

Linda1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:05

Zou aan de hand stappen misschien een oplossing zijn??? Misschien is het inderdaad gewoon stijfheid.

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:06

het kan ook wel zijn dat ze pijn heeft in haar rug,
ik zou sowieso dierenarts raadplegen

Linda1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:10

Heb ik ook al tegen de eigenaar gezegd en andre verzorgers ook, maar hij wil toch afwachten.
Ik blijf wel een beetje erop hameren.

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:30

en.. hoe vlot het nu?
al dierenarts geweest?

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:00

Misschien ouderdom? Misschien heeft ze iets mis in haar hersenen waardoor ze moeilijk kan coordineren enz. Misschien is ze gewoon versleten? Ik denk dat je even niet meer moet rijden, want ik denk dat je het er alleen maar erger mee maken.
Jammer dat ze niet van jou is, maar zou toch die baas aanraden om een DA er eens naar laten te kijken. Misschien is eht wel erger dan je dnekt..

_Charlotte_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:14

mischien wel ouderdom en vraag anders als er een dierenarts mag komen kijken!!!

Linda1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 17:37

Het gaat weet beter met Hilda!!!! De verandering van de voeding werpt nu zijn vruchten af!!!! JOEHOE!!!!

simodi

Re: Achterhand zakt weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 09:53

Wat heb je dan aan het voer veranderd? Op zichzelf komt er door grazen in de wei nu niet veel eiwit meer binnen, want het gras dat er nog staat is nu niet voedzaam meer. Ik vind het toch wel vreemd dat je paard door de achterhand zakt en dat dit door het voerschema zou komen .... Last van de rug lijkt me eigenlijk meer voor de hand te liggen. Was de DA nou nog wezen kijken?
Je kunt het niet afdoen met dat het de leeftijd is hoor, want oudere paarden horen ook niet zomaar door de achtehand te zakken, da's geen bekend verschijnsel van ouderdom ofzo! Ik wil niet eigenwijs doen, maar de nek en rug laten checken lijkt me wel zo verstandig, ook als de klachten nu verminderd zijn, er kan idd een zenuw klem zitten.
Sterkte met je paardje!

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 10:07

simodi schreef:
Wat heb je dan aan het voer veranderd? Op zichzelf komt er door grazen in de wei nu niet veel eiwit meer binnen, want het gras dat er nog staat is nu niet voedzaam meer. Ik vind het toch wel vreemd dat je paard door de achterhand zakt en dat dit door het voerschema zou komen .... Last van de rug lijkt me eigenlijk meer voor de hand te liggen. Was de DA nou nog wezen kijken?
Je kunt het niet afdoen met dat het de leeftijd is hoor, want oudere paarden horen ook niet zomaar door de achtehand te zakken, da's geen bekend verschijnsel van ouderdom ofzo! Ik wil niet eigenwijs doen, maar de nek en rug laten checken lijkt me wel zo verstandig, ook als de klachten nu verminderd zijn, er kan idd een zenuw klem zitten.
Sterkte met je paardje!

zoals ik dus ookal in een vorig berichtje had gezegd ..de rug..

Linda1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 20:01

Het is hoogst waarschijnlijk toch een teveel aan eiwitten geweest, ze krijgt nu een ander soort biks. Dit is een probleem dat iedere winter weer terug komt als ze op stal staat.
Ik heb al een hele tijd niet meer gereden, ze loopt nu wel weer goed en volgens de eigenaar te bokken en springen in de wei. Ik wil haar binnenkort even longeren en kijken hoe het dan gaat. Zelf kunnen we geen zwakker plekken in de rug vinden.
Ik bouw het gewoon weer lekker rustig op.

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:11

ah oke dat is super !