Mijn paard heeft sinds kort vreemde plekjes onder haar zadel.
Het begint als een soort bobbeltje/bultje, later voel je er ook een soort korstje op en als je er overheen wrijft dan laat het los, samen met een plukje haar. Er ontstaat dan een kaal plekje.
Aan het zadel zou het niet mogen liggen, dit zadel is speciaal voor haar gemaakt en onlangs nog door de zadelmaker opgevuld, waarbij hij ook op stal is geweest om het zadel op mijn paard te zien liggen en te kijken wat er aangepast moest worden (en er hoefde nauwelijks iets aangepast te worden, alleen wat bijgevuld van achter, hij was heel tevreden over de ligging en ikzelf merk ook niets van een slechte ligging o.i.d.).
Het zit aan beide kanten van de ruggegraat, en ook iets lager richting schouderblad. Ook lijken de laatste anderhalve week de plekjes zich wat uit te breiden => meer plekjes.
Ik kan er gerust aankomen, ze reageert er niet op dus lijkt er geen pijn aan te hebben. Ook met het rijden merk ik geen verschil met 'normaal'.
Zou het een soort schimmel kunnen zijn ?
Ik heb wel imaverol staan, maar weet niet of het kwaad kan om dit een aantal keren te gebruiken, stel dat het geen schimmel is
??
.