geen schimmel maar wat dan wel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tisje

geen schimmel maar wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 18:53

hoi!
ik merkte laatst tijdens het borstelen van mijn paard dat er bij haar kont/flank een soort plukjes haar uitvielen (echt hele fijne "vaste" plukjes haar)
toen ik haar een keer had gewassen zag ik de dag daarna een rare plek op haar bil/flank. ik ging er met mn hand overheen en er vielen allemaal plukken haar uit. ik hoefde helemaal geen kracht te zetten. de dag daarna zag ik allemaal schilvers. het is geen schimmel, want dat ziet er volgens mij anders uit.

weten jullie misschien wat dit is? of is er een site over "huid kwalen" waar ik meer info vandaan kan halen?

alvast bedankt!

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:53

Er zijn op dit moment een hoop topics (op de eerst pagina) bij [MD]. Denk dat je ff zou rond moeten neuzen...

Het lijkt mij dat je paard gewoon jeuk heeft. Hoeft niet persé schimmel als oorzaak te hebben, kan ook door een luis oid komen. Of misschien een allergische reactie voor iets?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:28

Dit lijkt me wèl Schimmel !

bij schimmel vallen de haren uit ,met een klein plukje erbij.

Ik zou voor de zekerheid even een kweek laten nemen door de DA.

Schimmel behandel je met Imaverol.

Succes!

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 22:12

ik zie verder geen korstjes dus en volgens de staleigenaar is het ook geen schimmel. ik denk inderdaad aan iets van een alergische reactie. ik had haar gewassen die dag daarvoor, met zwitsal. maar ik spoel alles altijd heel goed uit... wel raar dus

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:13

schimmel hoeven niet altijd korstjes te hebben kun je niet een foto ervan maken

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:01

Het kan ook schurft zijn. Dat uit zich op den duur ook zoals jij zegt. Dan heeft je paard een beestje bij zich. Als het aanhoud en hij heeft er last van zou ik er toch een DA bij halen.

rick_erika

Re: geen schimmel maar wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:24

He, die van mij heeft ook zoiets,

het zijn plukjes haar met wit aan de haarwortel, en dit is duidelijk schimmel.
Schimmel hoeft niet gepaard tegaan met wondjes, mijn pony heeft gewoon een grote kale plek, als je goed voeld dan voel je de bolletjes zitten dit zijn samengklitte haretjes, en deze gaan hoogstwaarschijnlijk uitvallen.
Je zou inderdaat kunnen wassen met imaverol.
helpt heel goed!! Helaas ben ik niet in de gelegenheid voor die van mij nu te wassen, dus ik ben opzoek naar een ander middel.

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:03

Uhm weet niet of t werkt maar k heb wel es gehoord dat ze de imaverol er gewoon puur op smeerden met een stukje papier... (denk aan zakdoejes, keukenriol etc) heb wel gezien dat t helpt... dus weet niet of t een tip kan wezen als je niet in de gelegenheid bent om het te wassen!!

rick_erika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:48

kan niet meer dan proberen!

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 23:52

thnx! ik kan het inderdaad proberen! hopen dat het over gaat...