zaadstrengontsteking na castratie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eversdijk

zaadstrengontsteking na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 14:46

Ik zou graag ervaringen horen van mensen die te maken hebben gehad met een aanhoudende zaadstrengonsteking na castratie en wat zij voor behandelingen toegepast hebben die, uiteindelijk tot genezing hebben geleid.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:42

trekzalf (zwarte zalf) kan goed werken.
Maar ik zou even de dierearts raadplegen. Want wrs zal er toch wel een AB kuurtje bij moeten.

eversdijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 15:50

Ik ben er al weken mee bezig, heeft in het totaal al 15 dagen ab gehad en morgen ga ik naar de veearts die de castratie heeft gedaan. Trekzalf is geen optie aangezien de ontsteking van binnen zit aan de zaadstreng, maar toch bedankt!

Ellebel

Re: zaadstrengontsteking na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:52

Mijn bijrijdpaard heeft er ook last van gehad en het viel erg tegen om hem er weer vanaf te helpen. De wond is zo lang mogelijk open gehouden en gespoeld, maar omdat het paard nog amper handtam was ging dat op een gegeven moment niet meer. Ook zijn er antibiotica ingegaan.
Als je paard er echt niet van af komt kan het zijn dat hij weer onder zeil moet om hem er van af te helpen.