Gisteren heb ik mijn paard heel even los in de bak laten lopen, ze was amper in de bak of ze ging mesten, en hoe, ze had diarree en wat eruit kwam was bijna zwart. Iemand zei tegen mij dat het door stress kon komen, maar dat leek me sterk, ze was heel vrolijk en gooide de beentjes mooi los.
Vandaag was trouwens alles weer mooi vast, nix aan't handje.
Iemand enig idee wat het geweest zou kunnen zijn ?
(bijna) zwarte ontlasting duidt meestal op bloed, vaak heeft het dan te maken met een maagbloeding. Ik heb het alleen meegemaakt bij vee en dus niet bij paarden.
Hou haar gewoon goed in de gaten of ze niet lusteloos, koud, verminderde eetlust en andere afwijkende dingen vertoont.
Of gewoon morgenochtend sowieso meteen de VA even bellen voor advies.
Succes en ik hoop dat het een storm in een glas water is (geweest).
Bedankt voor je vlotte reactie, ik zal het zeker in de gaten houden, de ontlasting vandaag zag er weer ouderwets goed uit, ik hoop idd dat het niets serieus is
Ze is helemaal ok, heb haar na laten kijken en ze heeft geen koorts, haar ontlasting is weer goed van kleur en en tekstuur, ben iig opgelucht dat het loos alarm was, bedankt voor jullie reacties.
Nee, dat konden ze niet zeggen, alleen dat er nix aan de hand was. Klopt ik ben echt geschrokken, temeer omdat Yf vorig jaar maandagziekte gehad heeft, wel in lichte vorm, maar toch.