Als je graag mais wilt voeren is er nog een optie:
Kuil maïs: is de volledige maïs plant fijngehakt... Zie je vaak bij boeren die het aan hun koeien voederen, maar voor paarden is het ook heel geschikt. Bij paarden die een erge stof allergie hebben en niet tegen hooi (zelfs niet geweekt of voordroog) kunnen, wordt het vaak gegeven als vervanger hiervan...
Het heeft wel een sterke geur en niet alle paarden zijn hier dol op, ze moetten het als het ware 'leren' eten...
Hier zit het verpakt in pakken van 30 kg... Je mag maximum 3kg per dag aan je paard geven, omdat het idd een dikmaker is... Er zit niet veel eiwit in (voorkomen van hoefbevangenheid) en een paard kan er geen koliek van krijgen, dus alleen maar voordelen...
Mijn paardje krijgt het nu en dan (moet dringend zak bijkopen) en eet het héél graag en wordt er mooi 'rond' van, gezien ze nog in de groei is, durft ze wel wat mager staan, maar nu staat ze veel mooier... En ik ken nog paarden die het krijgen en heb er alleen maar positieve dingen over gehoord....
Het klinkt mss vreemd om 'koeienvoer' aan paarden te geven, maar kwaad kan het echt niet...
Verder van gewoon maïs vlokken weet ik weinig dus kan ik niet veel van zeggen, ken enkel de voordelen van kuil maïs (of ook wel maïs kuil genoemg) en het gebruik hiervan.