Wat te doen met een hoestje dat aanhoudt???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Wat te doen met een hoestje dat aanhoudt???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:47

Misschien is het gemakkelijk even mijn anders topic te lezen. Ben nu 5 dagen Trimsulfa aan het bijgeven, maar het heeft in mijn ogen nog niet voldoende resultaat en de pot is bijna leeg, in ieder geval na morgen!!!! Wat raden jullie mij aan?? Kliniek of vervolgpoedertje???
Ik ben verzekert voor noodzakelijke medische handelingen, en meen dat dit er wel onder valt, dus ik ga zelf liever naar de kliniek, wat zouden jullie in mijn geval doen??? Al het advies is welkom.

simonezorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:16

Ik zou de da even bellen.Het zou al lang moeten helpen .[als de pot al bijna leeg is]..

melody2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:21

Zeker als je verzekerd bent: gelijk de dierenarts bellen. Beter op tijd een verder onderzoek, als dat je paard er iets blijvends aan overhoudt.

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 22:22

Ja, dat dacht ik dus ook. Heb ook niet zoveel zin om er maar medicijnen in te pompen en niet wetend wat het precies is.

Piroska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:22

Wij hebben met onze pony ook heel wat poedertjes en dingetejes gedaan, maar het hielp idd niet echt. Wij hebben de DA gebeld. En die stelde de diagnose dat onze pony een stofallergie heeft. We moesten toen overgaan op nat hooi en veel naar buiten. Zonder de DA hebben wij dit nooit kunnen bedenken.
Dus ik zou toch even de DA bellen. Dan weet je zeker dat het het goede doet. En zeker als je ervoor verzekerd bent!!

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 22:24

Nou ja, ga zeker verdere plannen ondernemen. Maar daarbij ben ik aan het denken aan de da uit het dorp of een kliniek (daarvan krijg ik een deel vergoed) Hoop niet dat het een stofallergie is, dan kan ik op zoek naar een andere stalling

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:27

Piroska schreef:
Wij hebben met onze pony ook heel wat poedertjes en dingetjes gedaan, maar het hielp idd niet echt. Wij hebben de DA gebeld. En die stelde de diagnose dat onze pony een stofallergie heeft. We moesten toen overgaan op nat hooi en veel naar buiten.

En zelfs dan kom je daar niet meer vanaf. Heb hetzelfde meegemaakt met mijn paard. Mijn ervaring is dat DA die paarden meestal niet echt kunnen helpen. Homeopaten en holistisch dierenartsen boeken daarintegen juist weer erg goede resultaten.
Zo goed zelfs, dat mijn paard niet meer hoest en gewoon droog hooi kan eten.

Anoniem

Re: Wat te doen met een hoestje dat aanhoudt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:31

Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen vonnie? Ik vrees dat het voor mijn paard ook andere stalling word.Die blijft ook hoesten.Ik kan ze wel naar de kliniek brengen maar een allergie kunnen ze daar ook niet oplossen.Van de week moet ook de DA weer langs komen.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:34

Met medicijnen van een holistisch dierenarts. Kijk, ik kan niet zeggen of hij nooit meer zal hoesten als hij op een stoffige stal staat (voor geen enkel paard gezond). Hij staat bij ons qua ventilatie echt super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:28

Bij mij qua ventilatie ook ,zei de dierenarts.Ze staat wel op stro maar praktisch stofvrij en krijgt voordroog te eten.Maar hij zegt dat zaagsel alleen zin heeft als iedereen op zaagsel staat omdat de stofdeeltjes in de luchtzweven.Hoewel stofdeeltjes,schimmels schijnen het te zijn.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:45

mijn oude da, van de oude stempel nog echt, zei altijd dat we bij een beginnende hoest gewoon een paar druppeltjes betadine oplossing in een drinkemmer moesten doen. Wonder boven wonder werkt het nog ook.

In dit geval zou ik maar even de DA erbij halen idd.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:45

hey sandra het is dus nog niet over .
balen zeg .
heeft udo ook koorts of niet .
heeft ie dezelfde symptomen als de andere paardenvan sat gehad hebben of niet .

ik zou tog ff keer een andere dierenarts laten komen of naar de kliniek .

ik spreek je nog .

groetjes

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 11:22

Inmiddels heb ik een nieuwe kuur met Trimsulfa, hopen dat het nu wel overgaat. Als dat niet het geval is, laat ik zijn luchtwegen nakijken.

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 14:04

De nieuwe kuur heeft niet goed genoeg aangeslagen. Het is wel vermindert, maar de kwaal is niet weg gegaan. De veearts heeft mij een doorverwijzing gegeven. Ik ga donderdag zijn voorste luchtwegen (luchtzakjes??)na laten kijken. Zijn longen en luchtwegen zijn in orde. Ben benieuwd wat er uit komt

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:02

silvana schreef:
Bij mij qua ventilatie ook ,zei de dierenarts.Ze staat wel op stro maar praktisch stofvrij en krijgt voordroog te eten.Maar hij zegt dat zaagsel alleen zin heeft als iedereen op zaagsel staat omdat de stofdeeltjes in de luchtzweven.Hoewel stofdeeltjes,schimmels schijnen het te zijn.

Zou ik eerst maar beginnen om het stro te vervangen voor (ontstofd zaagsel) . Als ie op stro blijft staan word ie gegarandeerd vroeg of laat dampig . Het is inderddad zo dat stro en hooi barst van de stof en schimmel sporen , maar doordat jouw paard lekker de hele dag met zijn neusje in het stro staat te wroeten , snuift ie linea direct de schimmelsporen op . Helaas weet ik waar ik over praat , bij mij duurde het bijna 2 jaar voordat ik erachter kwam dat het stof allergie was . En dan stond ie ook nog in een buitenbox en op stro en in een ruime hoge stal met een goede luchtklimaat. Binnen een week nadat ie op zaagsel stond was het hoesten verdwenen .....en nu na 2 jaar nog geen kuchje gehoord . helaas heeft ie er wel een dubbelslag er aan overgehouden ....oftewel dampig . oja....stofvrij stro bestaat echt niet !!!

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:54

yerke had precies hetzelfde, hij kreeg eerst 2 soorten poeders in grote potten(weet het merk niet meer). toen het hoesten na 2 weken niet over was liet ik de DA weer komen.

Deze keer schreef hij prednison voor(elke dag 4 capsules), het is nu 3 weken later en het hoesten is helemaal over.

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:01

Toch maar even luchtwegen na laten kijken (bronchoscopie). Dan weet je pas echt wat er aan de hand is. Een stofallergie geeft nl. een andere reactie dan een ontsteking agv een bacterie.

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 07:22

Het is dus ook echt vooraan in de luchtzakjes, althans dat zegt de veearts tegen mij. Hij zei ook, dat ze dat kunnen uitspoelen. Ik hoop erop dat het gewoon een onsteking is. Want met een allergie ben ik verder van huis.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:10

Het is best te doen hoor, een paard met een allergie. Prisca heeft het ook, hoewel ik dit jaar gelukkig nog geen klachten heb (snel afklppen) ze staat sinds afgelopen mei op vlas, eet alleen nat hooi (sinds maart) en foengiek poeder (in koude seizoen) over haar brokken en het lijkt echt te helpen. Ze heeft nog geen kuchje gegeven dit jaar, terwijl ze andere jaren vaak rond de herfstvakantie al een week stil stond.

In iewder geval sterkte bij de dierenarts. Het prettigst voor je paard is natuurlijk als het niets blijvends is.

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 14:44

Ben vandaag naar de kliniek geweest. Hij heeft inderdaad dus nog push in zijn luchtpijp zitten, waarschijnlijk ook wat in zijn longen. Niet heel veel maar het moet wel weggaan. Udo heeft een ontstekingsremmer gekregen en een kuur Ventipulmin. De veearts denkt dat hiermee het laatste beetje mee weggaat en hij over 2 weken hoest vrij is. Zo niet dan zal hij nog een keer een larnoscopie krijgen.