Mijn pony heeft last van haar strekpezen. Ze loopt dan ook erg houterig en heeft sinds kort echt last ervan. Komt zoiets nog helemaal goed met fysio ?? Wie heeft hier ervaring mee ?
Ligt eraan wat ze heeft. Als het een peesblessure is, komt het wel goed, maar zal het lang duren. Dat is op een scan te bepalen. Fysio kan wel goed helpen hierbij (therapie in overleg met dierenarts).
Ik vraag me af hoe je weet dat ze daar last van heeft? Is er een scan gemaakt of heeft de fysio dat geconstateerd? En is het geen pijn vanuit bijvoorbeeld de spieren?
Via fysio, ze is pas 1x geweest, maar ik ben benieuwd of iemand anders ook zoiets heeft gehad en hoe dat afgelopen is....het is van haar ook maar een eerste indicatie hoor, verdere behandelingen/onderzoeken volgen nog.
een vriendin van mij heeft een pony met deze klachten aan bijde achter benen. het is een langdurige kwestie maar die vanhaar is er zo goed als vanaf. ze rijd sinds kort weer en alles kan maar de gallop nog niet te lang en te zwaar. heeft 1,5 jaar geduurd om op dit punt te komen,succes
Strekpezen? Bedoel je niet de buigpezen? Pijn in de strekpezen lijkt me niet op zichzelf te staan. Dat komt ongetwijfeld van hogerop (spieren, wervelkolom)