Mijn paard mag maar 2 keer per dag 1 0 min stappen,wegens een blessure. Doe ik nu al 5 weken(nog 2 te gaan)en vandaag zag ik dat ie dikke achterbenen had,waren ook warm. Heb toxh maar wat langer gestapt dan mocht,maar kan dit echt kwaad? groetjes eline
je kan m perselie( gedroogd) bij zijn etenvoeren. dat helpt om vocht af te drijven. Stal benen zijn natuurlijknooit goed. Het vocht word niet goed door t lichaam afgedreven. overleg even met je DA wat je het beste kunt doen aangezien je paard al geblesseerd is. Succes ermee.
Als het echt stalbenen zijn dan moet het binnen 2 minuutjes weg zijn. Ik zou het even goed in de gaten houden en ook zijn temperatuur. Er heersen ook wel virusjes waar ze dikke benen van krijgen. Mijn paard had dat ook een tijdje geleden; helaas kreeg hij er koorts bij en had hij toen antibiotica nodig. Meestal overwinnen ze het vanzelf hoor, maar het kan best een aantal weken duren voordat ze weer mooi dun zijn.
Heb tijdje gestapt,en het was iets slanker,maar niet vee. De stalbaas voert steeds teveel,terwijl ik zeg 3 keer een handje. Ik zag hem er wel eens 3 kwart in doen. Heb hem nu die benen gewezen en hij zou echt 3 keer een handje doen.Ben echt bang nu,straks teveel eiwitten,ben ik er dan wel op tijd bij?
Misschien een idee om eten zelf klaar te zetten (in bakjes). Dan doe je er een klein handje in en bijv. nog een paar worteltjes. Weet je zeker wat hij binnen krijgt.
bij de paardendrogist hebben ze D-tox. dit helpt het paard om afvalstoffen af te voeren. stalbenen zijn namelijk afvalstoffen die niet goed afgevoerd kunnen worden.
Stalbenen: stappen op de harde weg(doe je al, misschien kun je de DA bellen of je dit langer mag doen) coldpack van leovet gebruiken + groenen leem, koelen met water en geen krachtvoer alleen hooi, geen kuil want dit levert meer energie dan hooi.
Bedankt voor jullie reacties. Ze warebn al ietsje pietsje slanker,en mocht 1 0 min langer stappen van da. Maar nog een vraag,hij draafde sneaky even aan en liep nie goed,(ben gelijk bang voor die blessure,die bijna goed moest zijn) of kan die ook last hebben van die dikke benen?
mijn verzorgpaard heeft als sinds die eigenaar hem heeft al stalbenen..maar na een paar minuten gaat het meestal wel weer weg..en er was gezegt tegen ons dat we het moesten afspuiten als we hem de stal uithaalde.
buiten in een paddock zetten lost het probleem waarschijnlijk wel op.
Ze zegt toch dat haar paard een blessure heeft en maar 2 keer per dag 10 minuten mag stappen dus dit is niet de oplossing.
Het klaar zetten van je voer vind ik wel een goede oplossing mss wil je stal houder dat wel en dan wat wortels erbij lijkt het wat meer en is de stalhouder ook weer tevree
stalbenen zijn niet schadelijk, Ian heeft er vaker last van in de winter omdat hij dan meer op stal staat. Na 10 minuutjes is het weg. Spoelen met koud water (minstens 10 minuutjes) en stappen op het harde is het beste
2 x 10 minuten stappen per dag vind ik trouwens niet veel. Ik weet natuurlijk niet om welke blessure het hier gaat, ga uit van een peesblessure? In ieder geval succes met je paardje, nog 2 weekjes!