snotneus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowie

snotneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 15:23

Haay,

Mijn paardje heeft nu al een tijdje last van wit snot naarmate we een tijdje hebben gereden. Net een beetje over opgezocht maar er blijft een discussie over: hoe gevaarlijk is wit snot? wat is het verschil tussen doorzichtig en wit snot.. en wat kan je er tegen doen? (--> even op rust zetten, niet meer laten zweten en foenegriek?) Als hij gewoon in de bak staat heeft hij er geen last van, maar bij de conditie/interval/meervermoeiende ritten krijgt hij na een tijdje uit beide neusgaten wat wit snot, best wel vloeibaar. Verder hoest hij noooit en is gewoon netjes ingeent. Het is een Ijslander met een dikke vacht die 24-7 buiten staat met een mooie schuilstal. Zijn maatje heeft wel last van hoesten maar niet van snot dus volgens mij is het niet besmettelijk, tenminste dat zou je zeggen. En in welke maten is een virusje of iets dat mijn paardje vermoedelijk zou kunnen hebben besmettelijk? Alvast bedankt! Groetjes Willemijn

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:00

als je het niet vertrouwd, heb ik maar 1 tip: toch even de DA raadplegen

ellepel

Re: snotneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:41

als ik een eindje ga fietsen krijg ik ook een snotneus, maar dat is gewoon doorzichtig en vrij normaal doordat je actief bent..

volgens mij is wit snot een verzameling slijm wat vrij komt bij de arbeid.
wit snot is wel een teken dat er stofdeeltjes aanwezig zijn.

heldere neusuitvloeiing is gewoon verzameld slijm wat schoon is en na arbeid vrijkomt, wit snot duid dus op stofdeeltjes..

teken dus dat je dier in een stoffige omgeving staat, meer naar buiten doen, hooi eventueel wat nat maken voor dat het gegeten gaat worden.

blijf je nou echt veel wit snot houden dan is t raadzaam om eens een eendoscopisch onderzoek te laten doen om te kijken of er eventueel een overgevoeligheid is...

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:46

EHm, pas is over ditzelfde onderwerp ook ene topic geweest.
Als het wit is en niet dik, paard hoest verder niet en geen verhoging kan het meestal absoluut geen kwaad. Mijn paard heeft dat ook vaak na inspanning. Heb een keer een bronchoscopie laten doen en dat was tiptop in orde.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:19

Mijn paard heeft het ook na het rijden, en hoest ook. Ik heb gelezen dat paarde in de winter al snel wat gaan hoesten en dat dit door voornamelijk stof komt. Mijn paard krijgt nat hooi, en word uit de box gehaald met opstrooien. Dit heeft al veel geholpen. Ik heb de dierenarts er ook bij gehad, en zei heeft longen geluisterd, en hoest opgewekt. Dit was allemaal in orde zei ze. Dus het kwam puur door het stof.
In de nieuwe Bit staat een heel artikel over winterkwaaltjes, ook over het hoesten en snotteren enso. Lees dit eens, misschien heldert het wat op voor je.

Thinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:47

Mijn paard heeft ook witte dikke snot. Maar ze hoest nooit en heeft geen koorts en is nog heel levendig.
Wat ik soms doe is, een beetje vickscreme in het begindeel van de neus smeren. Niet helemaal erin. Kan misschien wat prikken maar het heeft toch goed geholpen met mijn paard.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:46

Die van mij heeft het ook:wit snot en bij momenten wel erg vloeibaar. Als hij een zware inspanning moest leveren kwam het snot er 10 minuutjes na het rijden gelijk kraantjeswater uitgelopen. Hij hoeste ook vaak. Hier is ook al 10 keer een DA voor gekomen en we weten nog niet wat het is, wel dat het chronisch is. Hij heeft er nu wel veel minder last van d.w.z. hij hoest niet meer en het snot komt echt nog maar heel zelden. Hij heeft er 3 jaar geleden een cortisone (of hoe je het ook schrijft) kuur voor gehad; ook behandelt geweest door een DA die enkel met kruiden werkt (ben effe de naam kwijt); we maken zijn hooi heel nat, heeft dag en nacht de mogelijkheid om in- en uit te lopen (enkel op stal als het vriest) en we geven hem elke morgen een soeplepel fenegriek. Het is nu echt heel goed met hem, maar we weten dus nog altijd niet vanwat hij het heeft. De vorige eigenaar beweert immers dat hij het daar nooit heeft gehad en toen hij hier van de camion kwam liep het al uit zijn neus.
Lees net dat Thinky vickscreme aan de neus smeert, wij hebben dit ook een tijdje gedaan maar met iets anders (ook een kruidenmiddeltje) maar merkte hierbij niet echt verandering

rowie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 22:03

hee! Bedankt voor de reacties, ga het proberen! Gr Willemijn