Hoefbevangenheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

robincera

Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 10:44

Heej ..
naast ons huis is een weitje met 4 pony's die de hele winter daar staan ... nu is 1 pony hoefbevangen en die ligt alleen maar en strompelt af en toe een meter verder.!
Toen ik er heen wou gaan kwam net die man eraan en die begon te vertellen dus dat ze hoefbevangen is. Het is een erg kaal weitje (zonder gras , hij voert ze af en toe wat hooi bij) en drinken hebben ze ook wel. Maar die man die zegt dat t tijd nodig heeft en dat ze een "keertje" goed bekapt moet worden. Kan hij niet beter haar op stal halen bij hem thuis (hij woont 10 min er van daan, staan dus niet bij zn huis) en haar laten bekappen en gewoon goed verzorgen ipv dat hij haar daar laat staan(liggen) in de kou en ze bijna niks kan eten.?!

ik heb nu wat stro in de wei gelegd (niet zo veel eiwitten)
(dit kan toch geen kwaad verder? het is alleen dat ze iets te knabbelen hebben) de hengst die er staat is de vader van mn pony en de 3 merrie's halfzussen van de mijne .. dus ik laat ze niet daar maar staan. wat kun je er tegen doen? is het wel goed wat hij doet?

groetjes

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:59

print de info van hoefbevangenheid maar voor hem uit en duw het onder zijn neus

vervelend dat hij zijn paardje zo laat lijden

jacqueline

Re: Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:06

Het belangrijkste is dat er idd wat aan de hoeven gedaan word en dat er eventueel een DA bij komt zodat het dier pijnstillers krijgt (maar misschien krijgt hij dat wel).
Dat hij in dat weitje blijft is op zich niks mis mee omdat hij dan eventueel nog kan bewegen, een hoefbevangen paard moet je helemaal niet stil gaan zetten.
Ik zou persoonlijk niks bij hem in de wei gooien wat betreft eten...ik zou zelfs erg boos worden als ik zou weten dat ze dat bij mijn ponys zouden doen.
Ik heb momenteel nog 1 pony zwaar bevangen en die loopt ook echt niet goed, hij krijgt zekers goede verzorging en de smid komt erg vaak langs.
Momenteel kunnen we gewoon niet meer doen dan hem op niet te voedselrijk hooi te zetten en wat te stappen op rechte stukken (als hij zelf wil), verder is het nu afwachten wanneer hij beter gaat lopen.....en dat heeft idd tijd nodig.

Maar als die man er idd geen smid bijhaalt is dat zekers schandalig.