zoekfunctie werkt niet....vragen over OC en OCD

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

zoekfunctie werkt niet....vragen over OC en OCD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 09:10

bij mijn paard hebben ze dus een vorm van OC (iets anders als OCD)
gevonden
nou ben ik flink wezen speuren op internet en weet nu wel wat het inhoud..
maar...
nergens staat beschreven of dit te genezen is (wel van de ocd de stukjes weghalen)
en of het paard dan nog bruikbaar is als rijdier

wie kan mij verder helpen?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:08

OC is een 'los'botstukje dat opgesloten zit. OCD is los en irriteert, dit is meer als een stukje van een puzzel dat op zijn plaats gehouden wordt zeg maar. Vaak kan het geen kwaad en hoef je het niet te laten opereren.

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:20

Mijn paard heeft ook ocd. Hij heeft hiervoor meerdere keren op de kliniek in Wolvega gestaan. Daar zouden ze het verwijderen. Bij de eerste operatie bleek al dat ze er niet bij konden komen. De tweede ging ook niet. Vervolgens zou hij voor een derde operatie gaan. Ze zouden hem doorlichten en het dan verwijderen. Het zat vastgegroeid tussen banden en pezen en kon dus niet gewoon worden verwijdered met een kijkoperatie.
Voor de derde operatie hebben ze weer foto's gemaakt, niks meer te vinden, spoorloos. Ze hebben hem gemonsterd, gelongeerd weer foto's maken. Niks te zien.
Ik moest hem maar gaan rijden. Maar als hij last kreeg direkt terug komen. Dit is nu zo'n 4 maanden geleden gebeurt, hij is nu zadelmak en heeft tot nu toe nog geen last gehad. Terwijl hij voor die tijd wel onregelmatig was. Het zit/zat bij mijn paard wel op een plek wat haast nooit voorkomt.

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:44

OC is naar mijn idee een afvlakking .
Ocd is een los fragment al dan niet ingekapseld.
Op een OC wordt een paard voor de sport niet afgekeurd, op een OCD wel.

Claudjeambam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:12

Inderdaad OC is een afvlakking. Mijn paard is in Oktober gekeurd en had dus een OC. De dierenarts heeft het toen precies uitgelegd. Dit is verder niks ernstigs ofzo en heeft er ook geen last van of iets dergelijks. Alleen bij fokmerries worden ze hierop afgekeurd.

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 01:24

kiana schreef:
OC is naar mijn idee een afvlakking .
Ocd is een los fragment al dan niet ingekapseld.
Op een OC wordt een paard voor de sport niet afgekeurd, op een OCD wel.

dit is dus ook gebeurd..(vandaag)
de arts schat de kans na een operatie alsnog klein in dat hij ooit weer rad wordt...............
we zitten nu echt in een dip en weten niet hoe nu verder...
we hebben hem maar weer mee naar huis genomen en moeten er dus over na gaan denken

aan de ene kant denk ik ...verdrietig en hele vette pech....maar aan de andere kant wil ik niet opgeven...
je hoort zoveel wonderverhalen...of zijn het dan ook maar verhaaltjes en geen werkelijkheid?
weet mijzelf geen raad.................

Brisk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 09:33

Hoi, ik wil je even heel veel sterkte wensen in deze moeilijke periode. Mijn oogappeltje is al bijna 2 jaar aan het sukkelen met een blessure (wegens val), en het is nog steeds afwachten. Telkens ik denk dat het eindresultaat slecht is, komen de tranen me in de ogen.
Misschien kan je eens een 2e opinie vragen? Als je dat al niet gedaan hebt natuurlijk.
Ik bid in elk geval mee voor een wonder voor je hoor....