bult na inenting???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diva_Jenny

bult na inenting???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 18:10

Mijn paardjes zijn gister weer ingeënt en nou heeft mijn ene paardje een dikke bult op haar hals zitten. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt na een intenting is dit wel normaal?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:40

Gebeurt heel vaak. Meestal is het na een paar dagen weg. Wel goed in de gaten houden, als het erger wordt of warm is enz. dan sowieso contact opnemen met de dierenarts (kan het een ontsteking zijn geworden).

Polly
Moderator Algemeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:31

Het komt idd vaker voor.
Ik zou even temperaturen en als je het niet vertrouwd de dierenarts bellen.

Elly__J

Re: bult na inenting???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:09

Is niet altijd normaal hoor, het kan ook komen door een vieze naald, dan gaat het bultje er straks behoorlijk vreemd uitzien (spreek uit ervaring) ik zou het goed in de gaten houden!

jacqueline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:46

Die van mij heeft dat een paar weken geleden ook gehad, was met een paar dagen weer weg.

We hebben een paar jaar geleden zelfs gehad dat er van mijn 6 ponys er 3 met een "tiet" liepen.

Het is als het goed is idd met een paar dagen weer weg.

upke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:51

MEESTAL GAAT HET VAN ZELF WEG MAAR JE KAN ER OOK REPARIEL (of zo ieds) OPSMEEREN DAN GAAT HET VLUGGER WEG MEESTAL GAAT HET VAN ZELF WEG MAAR JE KAN ER OOK REPARIEL (of zo ieds) OPSMEEREN DAN GAAT HET VLUGGER WEGMEESTAL GAAT HET VAN ZELF WEG MAAR JE KAN ER OOK REPARIEL (of zo ieds) OPSMEEREN DAN GAAT HET VLUGGER WEG

Anneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:16

upke schreef:
MEESTAL GAAT HET VAN ZELF WEG MAAR JE KAN ER OOK REPARIEL (of zo ieds) OPSMEEREN DAN GAAT HET VLUGGER WEG MEESTAL GAAT HET VAN ZELF WEG MAAR JE KAN ER OOK REPARIEL (of zo ieds) OPSMEEREN DAN GAAT HET VLUGGER WEGMEESTAL GAAT HET VAN ZELF WEG MAAR JE KAN ER OOK REPARIEL (of zo ieds) OPSMEEREN DAN GAAT HET VLUGGER WEG

Da's 3 keer

Diva_Jenny

Re: bult na inenting???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 16:20

Ik kom net weer bij de paarden vandaan en de bult was idd al iets afgezakt gelukkig!! Je ziet het nog wel maar ik denk dus nu ook dat het wel meevalt het was ook al niet pijnlijk meer voor haar toen ik er aan kwam gelukkig *o/*