duivelsklauw?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

duivelsklauw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 18:08

hoi,
iemand bij mij op het werk heefd (net als ik)een paard met artrose.nu is haar geadviseerd op het paard een suplent te gaan geven waar duivelsklauw inzit.
heefd iemand van jullie hier ervaring mee?
volgens mij is het namelijk een pijnstiller,en helpt dat niet echt voor artrose.weet iemand van jullie hier meer van?

LindseyS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:44

Ja inderdaad, heeft een pijnstillende werking, maar vooral ook een natuurlijke onstekingsremmer. Veel mensen geven hun paard duivelsklauw ipv bute of een andere ontstekingsremmer. Vooral omdat het langduring gegeven kan worden, waartegenover je bute en andere op voorschrift te verkrijgen middelen liever niet al te lang gaat geven, omwille van nieren en lever. Best wel goed die duivelsklauw, vooral bij gewrichtsproblemen.
Groetjes
L.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:57

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:12

VMR --> MD.

kris_

Re: duivelsklauw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:37

Heb het nog niet bij paarden toegepast omdat ik gelukkig nog geen paard met arthrose heb. Weet wel dat het bij mensen zeer goede resulltaten geeft.

Het werkt pijnstillend maar zeker ook ontstekingsremmend. Het is inderdaad een goed alternatief voor bute en fynadine en andere NSAID's, ik zou het altijd aanraden om eerst dit te proberen voor een synthetische ontstekingsremmer. De nadelen van bute en fynadine zijn naast de eerder vernoemde nier- en leverbeschadiging ook aantasting van de darm en maagslijmvliezen.
Bij artrose, dat eigenlijk slijtage van gewrichten is, komt immers vaak ontsteking op die de pijn teweegbrengt. Als uw paard arthrose heeft zonder ontsteking en dus ook zonder pijn, zou ik het niet geven. De slijtage die er is kan immers niet genezen worden.

Soma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:09

Ik gebruik het voor een pony die (licht) hoefbevangen is geweest, ter vervanging van Bute, de chemische pijnstiller die het lichaam vervuilt en vergiftigt. Het werkt goed tot nu toe, ben er nu 2 weken mee bezig.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:56

Maar ik heb ook gelezen dat, omdat het juist zo'n goede pijnstillende werking heeft, het averechts kan werken omdat het paard de pijn niet voelt en dus doorloopt en zo het één en ander kan beschadigen?

Tender

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:07

Voor alle pijnstillers geldt uiteraard dat je je paard wel met beleid moet verzorgen, dus je gaat hem niet op pijnstillers zetten om vervolgens dagelijks een uur hard te trainen en elke weekend op wedstrijd te gaan, dat lijkt me voor zich spreken!

@lorelei: er zijn ook middelen tegen Arthrose (op basis van glucosamine en chondroïtine, voor optimale smering van het gewricht en optimale bescherming van het aangetaste kraakbeen) die daarnaast ook nog duivelsklauw bevatten.

NB: Duivelsklauw mag niet aan drachtige merries gegeven worden!

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:42

NB: Duivelsklauw mag niet aan drachtige merries gegeven worden![/quote]

en mag niet in de wedstrijdsport gebruikt worden(doping)

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 21:08

mijn eigen paard krijgt glucosamine complex van de groene os.maar merk dat dit product eigenlijk niks doet bij mijn paard.ik zat er aan te denken om over te gaan op cortaflex poeder.
bedankt voor de reacties ik zal ze doorspelen naar mijn collega.uiteraard zijn alle verdere reactie natuurlijk welkom.