hals mega opgezwollen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OomaaikeoO

hals mega opgezwollen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 21:47

Mijn shetlandertje heeft sinds een paar dagen echt een mega hals.
Aan de linkerkant zit echt een mega "zwelling"
'T loopt vanaf iets achter de kaak tot aan de schouder.
Is niet gevoelig ik kan er gewoon aan zitten enzo, en 't kan ingedrukt worden.
Nu staat ze wel met een ander paard in de box, dus in eerste instantie dacht ik eraan dat ze misschien een trap ofzo had gehad, Maar dan zou de kans op een bloeduitstorting groot zijn en dan zou t hard worden en dat is dus niet het geval.
Ik heb al een paar keer tempratuur opgemeten en die is ook gewoon netjes, en eten en drinken doet ze ook gewoon nog dus ziek is ze er niet van.

Zelf denk ik dat t vocht ofzo is... maar dat moet dan ook een oorzaak hebben...

iemand enig id wat het is, of iemand die het ook wel eens meegemaakt/gezien heeft??

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:12

kan best van een trap zijn hoor, eerst is dit hard en daarna word het zachter en kan het ook gaan zakken... ook kan het het gevolg van een bijt zijn en dat er een abces onder zit, maar die kans lijkt me klein want je heb geen verhoging, als het oedeem (vocht) is is het wel op een rare plek, dit gaat meestal op lage plekken zitten zoals de benen en de buik, dit kan dan duiden op een hart probleem. als er vocht op een andere plek zit is het vaak een allergische reactie, maar ik vind het raar, zou toch even met een da overleggen! succes

OomaaikeoO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 15:04

ja je bent niet de enige die t raar vind
mn vader had r wat uit gehaald en t is vocht met een klein beetje bloed erin, k heb t aan mense laten zien maar die snapte r ook niet echt veel van..
Nogsteeds geen koorts of wat dan ook.
en wij zijn zelf nooit zo snel met de da... zolang ie r niet ziek van is, en dat is ie echt niet kijken we t nog ff aan of t zakt,
zakt t niet dan laten we r wel ff naar kijken.
K ga r vandaag of morgen wel ff een foto van maken en ff plaatsen... als t lukt misschien hebben mensen r dan een beter beeld bij...

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:53

Ken ook een paard wat getrapt was: enorme bult van zeker 20 cm bij 14 cm zeg maar. Is vanzelf weggetrokken, duurde wel een week of 5. Dat was ook zacht en ging wat meer drillen na verloop van tijd.