"Al enkele weken zag ik tijdens de les (pony is van haar dochtertje die hem dus rijd), vooral linksom dat Joey (de pony) met zijn hoofd knikte. Dit had ik ook al met Jozien (stalhulp) besproken, zij zag het ook, de ene keer was het erger dan de andere keer.
Tot op het moment dat Joey echt in draf erger kreupel liep. Toen hebben we Joey ongeveer 10 dagen alleen maar in de bak of wei gezet, of met hem gewandelt. Geen resultaat.
Daarna weer onder het zadel laten lopen. In het begin van de les was het erger als daarna, maar je bleef het zien.
Hoefsmid geweest, maar hij kon niets vinden.
Dierenarts gebeld, en nadat die van alles had bekene, vertelde hij dat Joey veel ouder was dan dat wij dachten en dat zijn beide voorbenen al gewrichtsslijtage vertoonde (artrose)
Hij liet het me voelen door Joey zijn voet op te tillen en ijn hand erop te leggen, en daarna zijn hoef op en neer te bewegen, er ging van alles lang elkaar af.
3 weken absolute stalrust en 2/3 maal daags koelen om te zien of er verbetering optreedt. De dierenarts is bang dat Joey dan nog kreupel loopt en dan zal hij dus altijd 2x per dag pijnstillers moet 'slikken'. "
-Wie heeft hier ervaring mee?
-Kan er met een bepaald soort beslag verlichting worden gebracht?
-Is het verantwoord om met pijnstillers te rijden (volgens de dierenarts wel)
-Of bestaat er een methode om het te verlichten? (accupuntuur/ fysio?)