Knikkende (geluid) gewrichten van mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoaC

Knikkende (geluid) gewrichten van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 10:55

Zolang dat ik mijn paard al heb (nu bijna 3 jaar en hij is bijna 8) heeft ie achter een knikkende kogel gehad; dus niks aan te zien, ook niet kreupel maar wel steeds een knikje te horen bij het lopen. Iedereen zei dat het geen probleem was, maar nu sinds een maand doet ie het ook met zijn andere kogelgewricht.......

Is dit werkelijk niet erg? Wat doe ik eraan of er tegen?
Het is wel zo dat als ie een tijdje loopt dat het over is, maar hij blijft het wel redelijk lang doen....

Lestria

Re: Knikkende (geluid) gewrichten van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:57

Mij is verteld dat dit te maken heeft met het gebrek aan gewrichts vloeistof. Vaak helpt het al om een paard veel weidegang te geven. Dan blijven de gewrichten gesmeerd en zal het knikken verminderen. Wat ook wel kan helpen is het voeren van bijv. equiflexion van de paardendrogist. Dit bevorderd de aanmaak van de gewrichtsvloeistof.

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 11:27

Oke, bestel ik dat; kan het altijd proberen.

Verder komt hij veeeeeel uit zijn stal; echt een paard dat z'n wei kwijt moet kunnen dus dat is het gebrek volgens mij niet.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:57

Er zijn heel veel paarden die dit doen, dat maakt ook verder niet uit (volgens mijn dierenarts). Denk niet dat Equiflexion daarvoor zal helpen. Heb het zelf wel eens gegeven aan een paard met artrose (die knikte trouwens ook). En het knikken bleef, helaas hielp het bij dat paard ook niet voor de artrose . Vind het iig een duur geintje om zo even uit te proberen in jouw geval.

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 13:24

O, is het zo duur dan?

Maar vind het vaag dat het nu bij 2 gewrichten is.....