schildklier aandoening

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

othello

schildklier aandoening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 10:44

Hey,

Ik heb een paard een paar jaargeleden gekocht,hij kan zo lief zijn en kalm maar soms jaagt hij zich enorm op voor de minste dingen.Vb als ik naar rechts wil en hij naar links dan steigerd hij enorm,als ik een ander paard uit de stal neem staat hij te weven en dansen te gelijk,hij is heel onvoorstelbaar.

Nu las ik op het internet dat een kwpn afstammeling van pion/vanitas een hyper gedrag vertoonde en dat hij een te snel werkende schildklier had en dat het vanuit zijn erfelijkheid terug kunt vinden,Vanitas is de grootvader van mijn paard dus de da heeft bloed genomen van mijn paard.
Nu blijkt dat hij het aan zijn schildklier heeft maar juist zijn schildklierhormonen te laag zijn,de da zei dat het normaal dan een sloom paard zou moeten zijn(en dat is hij echt niet)ze gaat nu medicijnen maken met t4 in afgestemd op zijn te kort.
Ik had het laten testen met het gedacht dat het bij hem ook zoiets kon zijn maar nu blijkt dat het het tegen overgestelde is.
Zou ik nu een nog heviger paard krijgen?
Heeft iemand een paard dat Vanitas of Caritas als vader of grootvader heeft en ook schildklier problemen heeft gehad of heeft?

groetjes,