Donderdag naar Moerbeke

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kamatz

Donderdag naar Moerbeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 20:15

In oktober vorig jaar kreeg mijn paard spontaan tijdens rust 2 bloedneuzen in één week tijd. Ik ben toen meteen naar de VA gegaan en daar hebben ze een endoscopie gemaakt. Daarbij hebben ze niks kunnen vinden. Na 2 weken kreeg hij er weer één en toen heb ik medicijnen meegekregen,maar na anderhalve week kreeg hij er weer één tijdens rust.

Daarop ben ik weer meteen naar een kliniek geweest en daar hebben ze weer een endoscopie gedaan. Maar weer konden ze niks vinden. Alleen dat ze zijn ademhaling zo snel vonden. Ik zei toen dat dat kwam omdat mijn paard niet op zijn gemak was en ben toen in de weken daarna zelf zijn ademhaling gaan opnemen en dat was allemaal goed.
Ondertussen hield ik contact met de VA maar er was niks meer aan de hand. Maar hij had wel de diagnose gesteld dat mijn paard astma had, wat ik al een heel raar verhaal vond....maar ja ik ben geen VA.

Na 6 weken rust ben ik hem weer rustig gaan oppakken en alles ging heel goed en de laatste 3 weken reed ik ook weer een lesje mee. Het was precies 11 weken geleden dat hij zijn laatste bloeding had gehad, maar helaas gistermorgen had hij er weer één.
Ik heb toen een andere VA gebeld en die concludeerde dus dat mijn paard totaal geen astma heeft en dat het ook niet uit zijn longen komt.
Ben dus gelijk doorverwezen naar Moerbeke en moet daar donderdag naartoe voor verdere onderzoeken.

Ben wel heel benieuwd wat eruit gaat komen maar ben ook vooral zenuwachtig voor misschien wel niet zulk leuk nieuws. Want ze denken dat het uit zijn hoofd komt en niet uit zijn longen
Even afwachten maar en flink duimelen dat het allemaal meevalt.

Groetjes

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:38

Ik duim met je mee. Nog niet panikeren hoor. Misschien zijn er maar een paar zwakke bloedvaten die nogal snel knappen. Onlangs had onze merrie ook een bloedneus. Dit kwam door een kleine ontsteking aan het tandvlees. Heeft ook wel even geduurd voor dat duidelijk was. Is natuurlijk wel altijd schrikken want het is zo een naar zicht. Maar de reden vinden is wel een goed idee, zeker als ze het al enkele malen gehad heeft. Succes, en hou ons op de hoogte.

Amina_

Re: Donderdag naar Moerbeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:25

Maak je maar niet ongerust , komt allemaal goed
En trouwens , het is echt een goede kliniek , ik heb er ervaring mee (met de kliniek he)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:25

Hebben ze met die bronchoscopie ook de luchtzakken goed nagekeken?
Kan nl zijn dat daar een schimmelinfectie zit, die veroorzaakt bloedneuzen
Ik hoop voor je dat er iets uitkomt wat te behandelen is!!
Succes!!

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 19:37

Ja dat heb ik ook gelezen van de luchtzakken. En dat heb ik idd ook nog aan de VA gevraagd of hij dat had gedaan. Maar hij zei nee want als er wat had moeten zitten dan had hij dat wel bij het zeefbeentje gezien zei hij. Hij bleef gewoon beamen dat mijn paard astma had.

Ik heb toen ook een sec. opinion gevraagd en die VA zei ook iets heel anders. Hij zei hetgeen wat ik ook al vermoedde,maar toen waren de bloedingen al meer dan 10 weken weggebleven. Dus hij zei wacht het maar even af maar als de bloedingen terugkomen moet je me gelijk bellen. Hij heeft mij ook doorgestuurd naar Moerbeke.

Morgen moet ik en de zenuwen gieren nu al door m'n lijf. Dus ik wil niet weten wat ik morgen voel. Ben op van de zenuwen en ben ook heel erg bang voor slecht nieuws

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:53

Nou, ik hoop voor je dat het allemaal meevalt!!
Sterkte

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 18:22

Het is gelukkig allemaal meegevallen. Er zijn geen rare dingen gevonden.
Zijn luchtzakken waren helemaal schoon en hij heeft ook geen etmoïdaal hematoom. Ook hebben ze nog foto's gemaakt maar daar was gelukkig ook niks op te zien.
Ze vonden wel dat zijn ogen en tandvlees wat gelig waren en daarom hebben ze ook nog bloed afgenomen. Daar krijg ik de uitslag van over een paar dagen.

Dus al met al is het tot op heden goed uitgepakt.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:39

Goed nieuws! Fijn dat de luchtzakken in orde zijn en hij geen hematoom heeft! Hopen dat het bloed aangeeft wat de oorzaak is en er snel wat aan gedaan kan worden.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:51

Nou gelukkig maar!!
Ben benieuwd of er iets uit het bloedonderzoek komt.

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:16

Misschien zullen de leverwaarden wat aan de hogere kant liggen? Hebben ze gezegd of dit mogelijk iets met neusbloeding kan te maken hebben?

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 11:24

Ja het kan wezen dat hij last heeft van zijn lever en dat hij daardoor bloedstollingsproblemen heeft. Dat zou inderdaad kunnen verklaren waarom hij af en toe een bloedneus zou hebben.
Het is dus nog even afwachten, maar ik was allang blij dat het geen tumor was