wie heeft er ervaringen met bachremedies

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cain

wie heeft er ervaringen met bachremedies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 22:05

hallo allemaal,
Zoals de titel al zegt wie heeft er ervaring met bachremedies en dan vooral voor de angst en verwerken van een trouma met het trailer laden.
ik zal het verhaal uitleggen;
een paard dat ik rij is toen hij 3 was met zijn hoofd door het dak van de trailer gekomen hij is nu 6
en door het voordeurtje over de stang de trailer uit gekomen.
Gelukkig heeft hij hier niks aan over gehouden alleen een heel groot trouma van een trailer.
Nu heb ik iemand gevonden die mij gaat helpen is een proffesioneel iemand en die werkt met bachremedies dus vandaar mijn vraag wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt alle tips of andere weetjes zijn welkom
groetjes joyce

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 01:47

Ik kan nog geen zinnig antwoord geven, maar ik post even om dit topic in de gaten te kunnen houden. Ik heb namelijk een soortgelijk probleem en ik zat ook al aan bachremedie te denken.
Een meisje wat ook les heeft van mijn instructrice is er pas mee begonnen. Ik wilde even afwachten wat het bij haar paard doet, voordat ik er zelf mee begin. Als ik iets weet over haar, dan post ik het hier.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:00

Ik ben erg positeif over de Bach bloesems.
Ik gebruik zelf bij mijn paard de rescue druppels vlak voor het laden en die helpen erg goed. Hij wordt rustiger en wat meer ontspannen. Die druppels gebruik ik zelf ook als ik op wedstrijd ga, want bij mij werken ze ook erg goed.

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:04

Bachremedies lenen zich heel goed om te ondersteunen bij training, bedoel je kunt wel bach geven voor trauma's maar als jij niet het vertrouwen hebt van je paard, niet geduldig gaat trainen e.d. heeft het geen zin. Daarnaast hebben ze ook een psychologische werking als jij ziet dat jijzelf of je paard rustiger wordt van die druppels dan zul je zelf ook meer gaan ontspannen, je paard ziet dat in je lichaamstaal en zal ook meer ontspannen

cain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 11:31

bedankt allemaal voor de reacties zelf ben ik er niet bij geweest bij het laden toen het fout ging dus ik kijk er nogal nuchter tegenaan en ben zelf gelukkig geen steskip maar alvast bedankt

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:23

Weet wel dat bijv. mimilus en larche hiervoor kunnen worden ingezet (verwerken trauma, zelf zekerder worden)