Biotin forte van pavo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxx

Biotin forte van pavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 21:49

Wie heeft er ervaring met het biotine-supplement;
biotin forte van pavo

Hersteld het de hoeven echt?
Na hoelang gebruik merkte je verbetering?

Groetjes,

Roxane

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:12

ik heb op school geleerd dat een paard zelf biotine aanmaark in zijn darmen??? Dus ik denk dat als hij slecht hoeven heeft je geen biotine moet voeren maar moet zorgen dat hij het zelf weer gaat aanmaken. Als het al daar door komt. Hoeven brokkelen namelijk vaak ook als ze te lang worden (soort natuurlijk proces).

Afanaisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:19

ik heb 1 keer een pot gebruikt voor mijn paard, het is echt duur, je hebt 750 gram voor 27,50...
Het stinkt best sterk, naar kruiden, en mijn paard wilde het de eerste keer niet eens op eten! ze vond het vies!

Nu heb ik van een ander merk biotine, daar zit meer in, ik geloof 250 gram meer, dus dan heb je 1000 gram voor 27,50...
Dat ruikt naar spekkies en mijn paard is er geloof ik verslaafd aan want ze wordt neidig als ze het niet krijgt en eet het zelfs kaal!!

O, en ik geloof dat je het ongeveer een jaar moet voeren voor je het resultaat ziet, ik heb het een half jaar ongeveer gevoerd en der hoeven zien er goed uit...

Dit is het andere merk, is van Equi:
Afbeelding

op www.paardendrogist.nl is het zelfs nog goedkoper!

hesterve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:37

Ik heb een paar jaar terug ook biotine erbij gevoerd(ook equi biotin)
het klopt idd dat het lichaam het zelf ook aanmaakt maar dat je paard net iets meer nodig heeft na 3 mnd kon je aan de structuur van de hoef zien dat het hielp (bij het bovenste randje dan he?!)want het duurt wel even voordat de hoef van boven naar beneden vernieuwd is

Roxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 12:11

lailapri schreef:
ik heb op school geleerd dat een paard zelf biotine aanmaark in zijn darmen??? Dus ik denk dat als hij slecht hoeven heeft je geen biotine moet voeren maar moet zorgen dat hij het zelf weer gaat aanmaken. Als het al daar door komt. Hoeven brokkelen namelijk vaak ook als ze te lang worden (soort natuurlijk proces).

paarden maken biotine aan, ook halen ze minimale hoeveelheden uit krachtvoer. echter zijn er sommige paarden die meer biotine nodig hebben voor sterke mooie hoeven. mijn paard heeft vooral last in de zomer. dan is het land droog en gaan ze meer brokkelen. echter wordt hij iedere 7 weken bekapt en zelfs na het bekappen kunnen zijn hoeven ineens gaan brokkelen.