Bult van singel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marijkedam

Bult van singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 20:13

Mijn verzorgpaard heeft op de plek van de singel (dressuursingel) een bultje gekregen. Eerst zat het los, maar nu vormt er rondom dit bultje nog meer bult .

Ik heb er al een bontje omheen gedaan (een dun bontje dan), maar dit helpt niet. Ze vind het ook niet prettig om aangesingeld te worden.

De eigenaar zei dat er iets voor te krijgen was, een of andere olie, maar kan me niet voorstellen dat dat een onderhuidse bult kan verwijderen.

Wat zal ik doen. Ik kan een dikker bontje aanschaffen, zo'n echte schapenvacht.

Oja, ik rijd hooguit 1 a 2 keer in de week, dus ze heeft de singel nauwelijk aan.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 02:10

Iig eerst de bult laten genezen,voorat je er weer een singel omheen doet.

Wat voor singel gebruik je?

Jakary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 02:14

mss toch eens een DA laten komen.
Het kan altijd dat er een splinter of zoiets insteekt en dat het aan 't ontsteken is. En waarschijnlijk doet het dan pijn ook, dus best geen singel dan.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:41

Als het ook warm is dan kan het ontstoken zijn. Mijn merrie heeft heel lang aan beide kanten een soort van eelt bult(je) gehad. uiteindelijk heb ik het behandeld met MSM zalf. Na een week zag je heel duidelijk verbetering. Na twee weken zat het haar er al weer op. heel kort erna was het helemaal weg. Ik heb gewoon doorgereden met haar. Ik heb wel een schapenbontje om de singel. Dat werkt 10 x beter dan een nepper.