Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:32

Alet schreef:
Maar bij mij blijft ook de vraag rijzen; moet Taal niet eens heel erg hard aangepakt worden?!


Ha, ik ontdek nu pas dit dit topic weer geopend is.
Een hele goeie zaak Knipoog

Ik snap er ook geen draad van dat die man nog niet opgepakt is.
Het is onvoorstelbaar dat hij nog steeds zijn gang kan gaan zonder vereiste papieren, wazige bloedonderzoeken en nog waziger supplementen.
Allemaal op basis van volslagen leugens en bangmakerij.

Taal springt van de hak op de tak.
Eerst zat hij in het humane circuit. Een paar jaar later waren de paarden aan de beurt.
Toen is het hem in de paardenwereld aardig te heet onder de voeten geworden.
Ik denk dat zelfs Bokt daar een aardige bijdrage aan geleverd heeft middels dit topic Knipoog
Dus zocht meneer de praatjesmaker weer een humane doelgroep.
Wordt het hem daar weer te heet onder de voeten dan zoekt hij ongetwijfeld wel weer een andere 'slachtoffergroep'
Dus wees gewaarschuwd.
Ik denk dat juist ook via Bokt een 'vinger aan de pols' gehouden kan worden in deze kwestie Haha!

Ik heb eerder ook een waarschuwende mail naar Subli gestuurd maar nooit een reactie gehad.
Schijnbaar verkoopt het produkt te goed of hebben ze de 'basiskosten' er nog niet uit.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:41

henny_w schreef:
Ik heb eerder ook een waarschuwende mail naar Subli gestuurd maar nooit een reactie gehad.
Schijnbaar verkoopt het produkt te goed of hebben ze de 'basiskosten' er nog niet uit.


Misschien zitten ze vast aan een contract en je weet hoe rap Leen is met dreigen met hel en verdoemenis en een advocaat.
Daar zijn mensen soms gevoelig (lees bang) voor.

Anoniem

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:12

Zo goed verkoopt het niet, het ligt wel in de schappen, 1 zak en die ligt er vaak een maand later nog Clown en dan ook nog niet bij elke boerenbond. Ik denk dat het contract eerder een tijdsverloop dan hoeveelheid inhoudt... iig het ligt niet in de weg, het is gewoon te duur. De Sublikopers zijn de eigenaren in de omgeving met een paardje achter het huis. De bulkkopers laten het bezorgen en die hebben hun adressen bij de veevoederhandelaren. Ik koop ook een zak Subli omdat ik net te laat ben om naar mijn vertrouwde adres te gaan en snel even voor het weekend of zo een zak moet hebben.

ravel
Berichten: 204
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Balkbrug

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:45

Mistic schreef:
Citaat:
Welkom op de website van NovelCure Humaan

In verband met beëindig van de samenwerking met Medicos
is onze site voor aanpassingen enige tijd uit de lucht.

Excuses voor het ongemak.

Voor vragen kunt u ons altijd via e-mail bereiken.

© 2007 NovelCure All rights reserved


Ik ben overigens zeer benieuwd wat er op de website komt te staan na aanpassing.




Novelcure is weer online..........

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:05

novelcure schreef:
Er bestaat geen samenwerking tussen NovelCure en Medicos/Linea-Nouveau!

De informatie betreffende de bloedanalyses en de supplementen op de site van Medicos wekken de indruk dat het hier om diensten en middelen van NovelCure gaat. Het "gratis vingerprikje" en de supplementen die Medicos adviseert hebben niets met de betrouwbare bloedanalyses en hoogwaardige bioceuticals van NovelCure te maken.


ROFL

Het is jammer dat de praktijken van deze man nog niet aan banden gelegd zijn.
Ik hoop dat mensen toch beter onderzoek verrichten alvorens ze iets aannemen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:18

Het woord hoogwaardig Verdrietig

Stuur hem even de betekenis zoals Van Dale die geeft

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:30

Ik heb net de website van Medicos/Linea-Nouveau bekeken. Ziet er toch een stuk beter uit.

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:59

Euh ik geloof niet dat ik het nog snap.
Eerst is de website novelcure uit de lucht omdat de samenwerking met Medicos wordt verbroken.
En nu wordt er dus geschreven dat er helemaal geen samenwerking is geweest.

Wat is het nu?

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:03

Meneer Taal weet het wel spannend te houden he....
geeft hij toevallig nog ergens een lezing de komende tijd? ik heb een jeukende tong.... tijd om die een goed te gebruiken dmv het stellen van vragen....
dat hij geen zin heeft om daar antwoord op te geven kan ik ook niet helpen...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:09

Misschien kunnen ze hem nog gebruiken bij de PVV Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:43

Liezel1 schreef:
Meneer Taal weet het wel spannend te houden he....
geeft hij toevallig nog ergens een lezing de komende tijd? ik heb een jeukende tong.... tijd om die een goed te gebruiken dmv het stellen van vragen....
dat hij geen zin heeft om daar antwoord op te geven kan ik ook niet helpen...



Bokt zou eigenlijk vertegenwoordigd moeten zijn bij zo een lezing, en dan inclusief een aantal teleurgestelde mensen in zijn praktijken..,kijken hoe hij dat oplost.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:44

daar ben ik dus idd benieuwd naar Russel...
ik kan vrij kritisch zijn, en al helemaal als ik iets niet vertrouw...

daar staat tegenover dat als je volledig achter je product staat, je op vrijwel alle vragen antwoord zal kunnen geven en met liefde die vragen zal beantwoorden....

en ik heb mij laten vertellen ( Knipoog ) dat juist het laatste nogal eens ontbreekt bij de heer Taal....
ik wil eigenlijk wel eens de proef op de som nemen...

Anoniem

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:48

Ik denk dat het dan een hele amusante avond zal gaan worden.. Tong uitsteken Haha!

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:50

geeft hij binnenkort nog ergens een lezing dat iemand weet?

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:02

Ik heb even gegoogeld, maar krijg geen data van lezingen tevoorschijn.
Wel een heleboel verwijzingen naar dit topic en andere forums; geen van alle positieve berichten!
Dus als alle mensen zo snugger zijn om eerst te googelen voordat ze met zo'n figuur in zee gaan, dan komt de waarheid vanzelf naar boven!
Wat dit topic allemaal heeft losgemaakt, ik vind het nog steeds geweldig!

Anoniem

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:13

Ik hoop dat mensen googlen, maar dat is meestal niet zo. Idd zal er een hoop mensen een vreselijk leed voorkomen gaan worden, de knip blijft vol en de hoop wordt niet misbruikt.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:40

Liezel1 schreef:
daar staat tegenover dat als je volledig achter je product staat, je op vrijwel alle vragen antwoord zal kunnen geven en met liefde die vragen zal beantwoorden....

en ik heb mij laten vertellen ( Knipoog ) dat juist het laatste nogal eens ontbreekt bij de heer Taal....


Klopt helemaal. Dat laatste ontbreekt behoorlijk bij de heer Taal.
Ik heb persoonlijke ervaringen met een paar mailwisselingen met hem. Nou nou nou Boos!
Het komt er op neer dat wij in zijn ogen gewoon dom zijn op zomereczeem gebied en dat hij 'afgestudeerd' en wel de 'wijsheid ín pacht denkt te hebben en dat hebben we gewoon te accepteren. Om nog maar niet te spreken van alle spelfouten in zijn antwoorden. Schrikbarend !!!
Als je kritische vragen gaat stellen kat hij je af.

Vragen beantwoorden van zijn kant komt al nauwelijks voor laat staan dat hij het met liefde doet.

Maar ik ben ook zeer benieuwd of iemand weet of er binnenkort nog ergens een lezing komt.

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:22

Op Horses.nl van 23 juli 2008 stond o.a. het volgende stuk over staart- en maneneczeem:

Paardenmiddel Eczit omhuld met onwaarheden
Leen Taal, ontwikkelaar van het staart- en maneneczeemmiddel Eczit, is reeds diverse malen in opspraak geraakt. Volgens de regionale krant De Gelderlander schreef hij het middel voor aan zowel mens als paard. Bit publiceerde in juni 2006 al een onderzoek naar deze Leen Taal. Enkele onwaarheden rondom de ontwikkeling én het effect van het middel op een rijtje.

Gebruikerservaring
Margaretha van Esta’s paard werd gek van de jeuk en had volgens de dierenarts staart- en maneneczeem. Via via kwam Esta in contact met Leen Taal. Ze besteedde € 1.740 aan zijn methodes en adviezen, maar hij kon de jeuk van haar paard niet oplossen. Ze kwam in contact met andere paardeneigenaren die zich tot Leen Taal hadden gewend en ging twijfelen aan zijn verhaal. Esta begon met een onderzoek en presenteerde de resultaten aan paardenmagazine Bit. Bit stelde een eigen onderzoek in en kwam tot een zelfde conclusie: het wetenschappelijke sausje waarmee Taal zijn product overgiet, is behoorlijk bedorven.

Onderzoek
Leen Taal schermde met representatieve onderzoeken en goede referenties. Hét onderzoek waar Taal telkens mee kwam is een onderzoek uit 2003 bij het Fjordenstamboek. Hij claimde 87 procent volledige genezing van de in totaal 56 deelnemende dieren. Een uitzonderlijk resultaat bij een ziekte die in de reguliere diergeneeskunst eigenlijk niet kan worden behandeld. Hoopgevend vooral, omdat het onderzoek onder auspiciën van regulier dierenarts Walter van der Holst plaatsvond. Hij onderschrijft de claim van Taal echter niet. „De proef leek hoopvol maar de claim dat 87 procent van de dieren genas is ongenuanceerd”, aldus Van der Holst. Wetenschappelijk gezien heeft de proef volgens hem geen betekenis.

Referenties
Taal noemde vooraanstaande wetenschappers als referentie en samenwerkingspartners. Professor Dik en professor Nemeth, beiden met een achtergrond bij de Faculteit der Diergeneeskunde in Utrecht, en dr. Picavet van de Belgische Dierenkliniek de Bosdreef zijn mensen met aanzien. Geen van de drie wil echter referentie van Taal zijn. Picavet: ,,Ik heb niets met hem of diens product te maken. Ik heb de man eens gesproken en een proefmonster van zijn middel gekregen. Verder heb ik nooit meer iets met hem te maken gehad.”

Giftige stoffen
Taal beweerde dat zijn middel niet giftig is, maar noemt niet wat er wel en niet in zit. Voor de proef bij het Fjordenstamboek zijn zes verschillende kruiden gebruikt, één daarvan is Piper Methysticum (kava kava). Dit specifieke kruid mag volgens Europese regelgeving in diervoeders worden gebruikt, maar is volgens de Warenwet van 2003 in Nederland verboden voor humaan gebruik. Het is bekend dat het kruid tot ernstige leverschade bij mensen kan leiden. Margaretha van Esta: „Dat het middel van Leen Taal niet werkt, daar kan ik mee leven. Maar als er een kans bestaat dat er een kruid in zit dat schadelijk is voor mijn gezondheid, hoe kan het dan goed zijn voor mijn paard? Daar krijg ik jeuk van!”

ravel
Berichten: 204
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Balkbrug

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:13

Aangezien het verhaal in ''Bit' en 'De Paardenkrant' m.i. niet volledig genoeg alle punten uit mijn onderzoek noemt, nogmaals een overzicht van alle bevindingen uit het onderzoek naar Leen Taal:

Bijna 2 jaar geleden heb ik in de 'Bit' en in "De paardenkrant" mijn onderzoek naar de geloofwaardigheid van de heer Leen Taal laten publiceren.


Zelf heb ik heel wat uren gestoken in het onderzoek naar de geloofwaardigheid van Leen Taal en vind het wel mooi zo. Mijn geld terug krijgen is voor mij nooit een motief geweest. Ook heb ik Leen Taal nooit willen zwart maken, ik ben een onderzoek begonnen zonder vooruit te weten wat ik zou vinden. Als er overwegend successen waren gevonden dan had ik dat gepubliceerd en was mijn paard helaas één van die 13% geweest die niet genas.
Tot mijn schrik (want wie had ooit van te voren deze uitkomsten kunnen verzinnen) kwamen er nogal weinig positieve feiten voort uit het onderzoek.

Hier wat feiten op een rijtje:

- uit het patent blijkt dat 3 van de 6 kruiden in het Eczit/Seme middel een kalmerende/sederende werking hebben hetgeen een goede verklaring kan zijn waarom veel paarden ten tijde van de kuren wat rustiger worden in gedrag en minder schuren.
- één van die kruiden is Kava kava wat bij humaan gebruik in verband wordt gebracht met mogelijk veroorzaken van ernstige leverschade.
- volgens Leen Taal vond het paard deze kruiden van oudsher zelf in de natuur. Erg lastig wanneer de herkomst van 4 die kruiden uit Peru, Pacific eilanden, Siberië/ Korea/ China, en het middellandse zee gebied blijkt te zijn.
- vervolgens de benaming van de kuren; volgens de etiketten zijn het voedingssupplementen, echter in zijn brochures en in het patent spreekt LT van medicatie en geneesmiddelen. Op z'n minst misleidend!
- daarnaast is het op z'n minst merkwaardig te noemen dat mensen een vrijwaringsverklaring moeten ondertekenen voor het toedienen van een voedingssupplement aan hun paard.......... of is LT zelf niet overtuigd van het vermeende onschuldige karakter van zijn 'voedingssupplementen' ?
- met 8 B.V.’s bij de Kamer van Koophandel ingeschreven staan………
- de doseringen van de kuren verschillen ook iedere keer, dosering cf het patent, de oude verpakking en de nieuwe verpakking. Tevens is er sprake van een steeds hoger wordende dosering.
- het 'wetenschappelijk' onderzoek van LT bij het fjordenstamboek;
in het patent, de brochure en de website van LT wordt iedere keer een andere duur van het onderzoek genoemd, ook verschillen in de 3 publicaties het aantal paarden dat aan het onderzoek heeft deelgenomen en ook de percentages van de 'behaalde resultaten' verschillen per publicatie. Niet bepaald wetenschappelijk te noemen!!
-- DRIE KEER HETZELFDE ONDERZOEK BESCHRIJVEN MET IEDERE KEER ANDERE CIJFERS!!!!
- vervolgens het noemen van bekende veterinaire wetenschappers als referentie zonder die mensen daar toestemming om te vragen en dit een fout van medewerkers noemen maar zelf ook op lezingen en in mailtjes de namen van deze wetenschappers noemen!!!
- de resultaten van de 26 fjorden die ik heb kunnen traceren uit het fjordenstamboek onderzoek;
Uiteindelijk heb ik de eigenaren van 26 fjorden kunnen traceren van de vermeende 56 fjorden.
Van deze 26 fjorden zijn volgens de eigenaren;
4 genezen (waarvan 3 fjorden van één eigenaar/familie)
9 gaven verbetering te zien
13 waarbij de therapie geen effect had, 4 daarvan zijn alsnog
ingeslapen
zelfs al zouden de overige 30 fjorden allemaal genezen zijn dan nog komt het genezingspercentage niet hoger uit dan 60,7% ; heel wat anders dan de 87% genezing die LT claimt!!
- tot slot het weinig wetenschappelijke karakter van het onderzoek;
- de korte duur van het onderzoek waardoor invloeden van klimaat en milieu de resultaten hebben kunnen beïnvloeden
- het ontbreken van een controle groep waarbij ook het stalmanagement werd aangepast maar die geen kuren kregen zodat in de resultaten te zien is of de resultaten aan het gewijzigde stalmanagement of aan de kuren te wijten zijn.
- het ontbreken van een follow-up onderzoek naar de resultaten op langere termijn.

Nomaals, ten overvloede:

Het gaat er mij niet om of zijn middelen al dan niet werken en het gaat mij ook niet om het geld dat ik er aan uit gegeven heb. Heb hiervoor aan tal van andere middelen tegen staart-manen-eczeem (die bij mijn paard ook niet of nauwelijks werkten) ook geld uitgegeven!

Waar het mij om gaat is de MISLEIDING!!
Er wordt de indruk gewekt dat het medicijnen zijn,
Er worden succes percentages uit een 'wetenschappelijk' onderzoek genoemd die zeer dubieus zijn,
Er wordt de indruk gewekt dat bekende veterinaire wetenschappers zijn therapieën onderschrijven!
En tot slot de geheimzinnigheid omtrent de ingrediënten waardoor mensen niet weten wat zij hun paard geven en dus ook niet weten of deze mogelijk schadelijk kunnen zijn voor het paard of bij een dopingonderzoek in de problemen kunnen komen!

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:11

Inderdaad het is de misleiding wat mij ook zo tegenstaat.

Mensen gewetenloos veel geld uit de zak kloppen, die ten einde raad zijn met een probleempaard of met een eigen lichamelijk probleem.

Bovendien past hij zijn 'paardenmiddeltjes' ook gewoon toe bij mensen.
Dus het is heel goed mogelijk dat mensen op die manier wel degelijk het Kava kava binnenkrijgen.

Ik weet van in elk geval 1 persoon dat ze onlangs voor zichzelf spullen kreeg van LT. Op de potten zaten nog gewoon de paardenetiketten.
Dus zij kreeg het paardenmiddel toegediend !!!

ellepel

Berichten: 47382
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:48

die man wil koste wat kost miljonair worden .
is toch belachelijk dat hij dierenproducten dan aan mensen gaat verkopen Verdrietig

mts83
Berichten: 328
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: in mn huissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:06

bij deze ben nog niet zo lang op bokt en zie dit topic net pas mijn ouders wonen naast de desbetreffende meneer taal en ja deze meneer handeld nog steeds in paarden hij heeft pas geleden een hele nieuwe stal met binnenbak laten bouwen dus geld heeft ie genoeg verdient. Boos!
ik ken hem persoonlijk niet want hij mag de mensen om hem heen niet hij is niet alleen hij heeft meer mensen met wie hij samen woon en werkt hij is erg op zich zelf en je zult hem dan ook niet snel in de buurt zie
ik heb verder ook niks meer gehoord over de praktijken waarmee hij bezig was.
weet niet of dit iets toevoegd maar moest het toch even kwijt.
Laatst bijgewerkt door Katja op 18-02-09 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten verwijderd

tienus63

Berichten: 12128
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:32


ellepel

Berichten: 47382
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:44

Je zou het haast wel gaan denken na lezen van het artikel :j

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:12

Leendert heeft een nieuw 'kunstje'...