Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ravel
Berichten: 204
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Balkbrug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:17

Siggy schreef:
Bella schreef:


Zijn geloof in dat eczeem geen vliegjesgevolg is ben ik het 100% mee eens


En toch moet jij (en vooral dhr Taal) deze theorie niet helemaal overboord gooien, want bij mijn paard heeft de eczeem overduidelijk wel met de vliegjes te maken !



Volgens LT werken de afval stoffen in de huid op de eczeem plaatsen als lokstoffen voor allerlei insecten. Hij beweerde dat mijn eczeem paard in een zwerm van insecten liep en dat mijn beide niet-eczeem paarden hier geen last van zouden moeten hebben. Dit klopte helemaal, na de vele kuren werdt mijn eczeem paard ook duidelijk minder aantrekkelijk voor insecten.
Op dit punt ben ik het dan ook met LT eens dat de insecten niet de probleem veroorzakers zijn maar hooguit een gevolg van het echte probleem.

ravel
Berichten: 204
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Balkbrug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:25

Wind schreef:
Haha, was ook niet mijn bedoeling om boos over te komen, vind het juist wel grappig dat dit soort verhalen ineens boven komen drijven. Minder leuk voor degene waar het over gaat natuurlijk.

Dat dingen van Taal via België gaan, is dat nog steeds zo?


Voor zover ik weet gaat alles nog steeds via Belgie

ravel
Berichten: 204
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Balkbrug

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:22

Kazoo schreef:

Ik kan trouwens de link uit het verhaal van Taal mbt de invloed van zonlicht niet helemaal plaatsen. Aan de ene kant vindt hij dat paarden onnatuurlijk (dus binnen) worden gehouden. Aan de andere kant beweert hij dat zonlicht meespeelt bij het ontstaan van zomereczeem. Nou dacht ik zo dat écht natuurlijk paarden de hele dag aan zonlicht zijn blootgesteld, dus de link tussen het niet natuurlijke houden van paarden en het ontstaan van eczeem kan ik niet volgen (dat stress meespeelt wil ik nog wel geloven, maar met die zonlicht-theorie spreekt hij zichzelf aardig tegen).



Inderdaad;
Volgens LT is het onnatuurlijk een paard een deken op te doen en ontneem je het dier de kans om onder invloed van zonlicht belangrijke lichaamsprocessen in de huid te laten plaatsvinden, zoals bv aanmaak van vit.D
Aan de andere kant is volgens LT het zonlicht, mn de UV stralen de boosdoener in het zomereczeem verhaal!?
Inderdaad nogal strijdig met elkaar, hij heeft het mij ook nooit kunnen uitleggen.
LT was het ook niet met mij eens dat een deken bescherming geeft tegen UV stralen....? Wij mensen beschermen ons toch ook met kleding tegen zonnebrand, kleding houdt de UV stralen toch voor een groot deel tegen ?

Ik ben helaas voorlopig nog lang geen wetenschapper maar krijg bij zomereczeem sterk de indruk dat het een allergische reactie is die m.i. verschillende oorzaken kan hebben maar wel dezelfde reactie geeft; nl zomereczeem.
Zoals het woord zomereczeem al aangeeft is het in ieder geval gerelateerd aan de zomer, maar welk aspect van de zomer? Temperatuur toename, toename in sterkte UV stralen, toename van insecten, hogere eiwit gehaltes in het gras of een hogere activiteit van de lichaamsprocessen in het paardenlichaam? Is het één van die aspecten voor alle paarden of voor ieder paard een verschillend aspect?
Bij de mens krijg de één tijdens een penicilline kuur huiduitslag van de zon, de ander krijgt in de zomer om geheel andere reden huiduitslag in de zon.
Ik vrees dat het bij paarden wel eens net zo complex kan zijn en dat het wel eens heel lang kan gaan duren voor de oorzaken bekend zijn.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 12:24

Kazoo schreef:
Iemand vond 160 dieren een beetje weinig om het te testen. Ik zou als onderzoeker erg blij zijn met zo'n grote groep proefdieren de vraag is of hier op een juiste wijze is getest, dus dubbelblind gerandomiseerd. Hiermee wordt bedoel dat 2 groepen vergelijkbare dieren worden gemaakt (dus evenveel ruinen als merries, leeftijden gelijk, omstandigheden van houden gelijk, enz), waarbij de ene helft met het nieuwe middel wordt behandeld en de andere helft met een placebo, zónder dat eigenaar of behandelaar weten welk middel wordt toegepast.
Als dat op een juiste wijze zou zijn uitgevoerd, zijn 160 dieren zeker wel voldoende om uitspraken te doen over de werkzaamheid van het middel. Maar in dat geval zou het onderzoek ook in een wetenschappelijk tijdschrift kunnen worden gepubliceerd, en aangezen dat nog steeds niet is gebeurd, twijfel ik ernstig aan de juistheid van uitvoeren van het onderzoek.


Het waren er slechts 60 ivm de hoge kosten van het onderzoek. Hij vertelde nog dat hij een selectie moest maken van alle aangeboden eczemers en dat hij het aantal het liefst had verdubbeld, maar dat kon financieel niet.

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:15

Dit topic kan inderdaad beter in de huiskamer...


Dit jaar gaat Klaar 's van 8 tot 's ochtends de wei op.. Meer mensen hier ervaring mee?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:40

ravel schreef:


Zijn geloof in dat eczeem geen vliegjesgevolg is ben ik het 100% mee eens


En toch moet jij (en vooral dhr Taal) deze theorie niet helemaal overboord gooien, want bij mijn paard heeft de eczeem overduidelijk wel met de vliegjes te maken !
[/quote]


Volgens LT werken de afval stoffen in de huid op de eczeem plaatsen als lokstoffen voor allerlei insecten. Hij beweerde dat mijn eczeem paard in een zwerm van insecten liep en dat mijn beide niet-eczeem paarden hier geen last van zouden moeten hebben. Dit klopte helemaal, na de vele kuren werdt mijn eczeem paard ook duidelijk minder aantrekkelijk voor insecten.
Op dit punt ben ik het dan ook met LT eens dat de insecten niet de probleem veroorzakers zijn maar hooguit een gevolg van het echte probleem.
[/quote]



Ik heb geen exceempaard, maar als er insekten zijn, zitten ze als een zwerm om hem en niet op anderen. Zijn er witte vliegjes zitten ze op zijn staartwortel en zit zijn hele lijf vol. Zijn het 10 dazen, zitten er 8 op hem, 1 vliegt rond en 1 zit op een paard dat een paar meter van hem af staat. Hij krijgt niks bijzonders te eten, maar die bucas vliegendeken gaat elke zomer op, ik moet wel want mijn paard wordt gek van de insekten en idd met vel zonlicht is het ook nog een UV-vanger,ik vind het ideaal en de gaatjes zijn grootgenoeg om zijn huid te laten ademenen.

EstherHegt
Berichten: 3343
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:20

Ik heb een en ander opgezocht, en het gaat dus niet om een geregistreerd diergeneesmiddel ( zoals ook op de website van dhr Taal vermeld staat)
Het zal dan dus een toevoegingsmiddel zijn en onder de kaderwet diervoeding vallen. http://www.cbg-meb.nl/brdwebsave/websit ... ddelen.pdf

Esther

ravel
Berichten: 204
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Balkbrug

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:02

Falka schreef:
Ik heb een en ander opgezocht, en het gaat dus niet om een geregistreerd diergeneesmiddel ( zoals ook op de website van dhr Taal vermeld staat)
Het zal dan dus een toevoegingsmiddel zijn en onder de kaderwet diervoeding vallen. http://www.cbg-meb.nl/brdwebsave/websit ... ddelen.pdf

Esther


Ok, heb je link even doorgelezen.
Voor een toevoegingsmiddel is Hoofdstuk 3 artikel 16 van toepassing, te weten etikettering en duidelijk vermelden van de bestanddelen.

Zo kom je automatisch weer bij jouw vraag uit; welke flavonoiden en glucosiden?
Misschien dat het cf de europese norm niet noodzakelijk is deze bestanddelen te specificeren?
Volgens zijn site voldoen alle produkten aan de ISO 9001 norm.
En nu.......?
Laatst bijgewerkt door ravel op 26-01-06 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ravel
Berichten: 204
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Balkbrug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:04

[quote="Steffie89"]Dit topic kan inderdaad beter in de huiskamer...


Dat zou ik erg jammer vinden want ik kan de huiskamer niet in.

EstherHegt
Berichten: 3343
Geregistreerd: 21-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:15

Ik kan de huiskamer ook niet in.
Wat dacht je dan van artikel 5? Lid B?
Artikel 5
Voorwaarden voor vergunningverlening
1. Voor een toevoegingsmiddel mag slechts een vergunning
worden verleend indien de aanvrager van de vergunning, overeenkomstig
de in artikel 7 bedoelde uitvoeringsvoorschriften,
afdoende en voldoende heeft aangetoond dat het middel,
wanneer het wordt gebruikt overeenkomstig de voorwaarden
die zijn vastgesteld bij de vergunningsverordening voor het
toevoegingsmiddel, aan de voorschriften van lid 2 voldoet en
ten minste één van de in lid 3 beschreven kenmerken heeft.
2. Het toevoegingsmiddel mag:
a) geen ongunstige gevolgen hebben voor de diergezondheid,
de menselijke gezondheid of het milieu;
b) niet zodanig worden gepresenteerd dat de gebruiker kan
worden misleid;

De suggestie wordt wel gewekt dat het om een nog niet geregistreerd diergeneesmiddel gaat.

Esther

ravel
Berichten: 204
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Balkbrug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:20

Als ik dat zo lees is punt 2b wel interessant maar er worden zoveel producten aangeboden die niet doen wat ze zouden moeten doen.

EstherHegt
Berichten: 3343
Geregistreerd: 21-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:24

ravel schreef:
Als ik dat zo lees is punt 2b wel interessant maar er worden zoveel producten aangeboden die niet doen wat ze zouden moeten doen.


Ja dat klopt, maar de suggestie wordt wel gewekt dat het om een geneesmiddel gaat, voor een een voedingsmiddel is het wel erg duur. En hoeven er ook geen bloedtesten gedaan.

Esther

ravel
Berichten: 204
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Balkbrug

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:35

Dan wordt art. 7 lid 3d ook ineens interessant;

lid.3; Bij de aanvraag dient de aanvrager de volgende nadere gegevens en documenten rechtstreeks aan de Autoriteit te verstrekken

3d; een verslag van de verrichte onderzoeken en alle andere gegevens aan de hand waarvan kan worden aangetoond dat het toevoegingsmiddel aan de criteria van art 5, leden 2 en 3, voldoet.....

waar jij al naar verwees

ravel
Berichten: 204
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Balkbrug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:40

Ja dat klopt, maar de suggestie wordt wel gewekt dat het om een geneesmiddel gaat, voor een een voedingsmiddel is het wel erg duur. En hoeven er ook geen bloedtesten gedaan.

Esther[/quote]


M.a.w. is hier cf het bedoelde in art.5, lid 2b sprake van misleiding?

EstherHegt
Berichten: 3343
Geregistreerd: 21-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:41

Wie heeft er een verpakking voor mij, of wil kijken wat er geetiketteerd is? Ik blijf de geheimzinnigheid om de ingredienten zo vreemd vinden. Als het een aanvullend diervoeder is hoeft er niet zo geheimzinnig gedaan te worden.
Maar wat is het nou he? Geneesmiddel niet geregistreerd of aanvullend diervoeder?

Esther

ravel
Berichten: 204
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Balkbrug

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:07

heb geen verpakking voor je maar op www.novelcure.nl vind je onder de link 'producten' meer info.
voorbeeld; zie hieronder



NovelCure SEME/ECZIT (pasta)



NovelCure SEME/ECZIT bevat plantaardige synergetisch werkzame micro-nutriënten.

De pasta niet gebruiken bij drachtige merries. In dat geval de capsules toedienen.



Toepassing: voor het behoud van een gezonde vacht en huid, een verhoogde weerstand, en een optimale immuniteit en stofwisseling.

Gedurende de kuur normale of zware training vemijden, of mimimaliseren.

Wel dient het paard gereguleerd in beweging te worden gehouden.

Preventief dient voor 15 maart en na 15 oktober een kuur te worden toegediend bij paarden die eenmaal staart– en maneneczeem hebben gehad.



Eigenschappen: ontgift, remt de ontsteking, prikkelt en ontgift het bindweefsel, reguleert de bijnierschors, ondersteunt de stofwisseling en reactiveert het biofeedback systeem.



Verpakking: 20 injectoren voorzien van een draaibare doseerring met elk 60 ml pasta.



Gebruik: 3 x daags 20 ml. De pasta toedienen tijdens de drie voerbeurten.

VOOR GEBRUIK GOED SCHUDDEN!



Combinatie met andere middelen: tijdens en zes weken na het inzetten van de NovelCure therapie absoluut geen confentionele wormkuren geven en/of vaccineren met Tetanus/influenza.



Combinatie met voeding: het gebruik van de volgende voedingsmiddelen moet tijdens en na het inzetten van de NovelCure therapie absoluut worden vermeden:

· geraffineerde koolhydraten (biks)

· wortelen

· müesli, melasse of andere suiker houdende preparaten

· brood



Bijwerkingen: er zijn geen bijwerkingen bekend.



Samenstelling: synergetisch werkzame micro-nutrienten zoals bitterstoffen, looistoffen, essentiële oliën, antrachinonen, heterosiden, glucosiden, alkaloïden, slijmstoffen en flavonoïden.



Bewaren: droog, goed gesloten en vorstvrij bewaren. Na opening in de koelkast bewaren.



Houdbaarheid: de houdbaarheid van de pasta bedraagt 2 jaar.

Eczit wordt geproduceerd binnen de ISO-9001 norm met wereldwijde acceptatie en volgens de geldende normen voor erkende laboratoria overeenkomstig de regelgeving binnen de Europese Unie.

Prijs: € 169,60 per kuur.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:38

Maar wat valt nu allemaal onder de noemer zomerexceem?
Wat is zomerexceem eigenlijk?

Zo heb ik een paard met een eiwitallergie/overgevoeligheid, als ze teveel eiwitten binnenkrijgt uit ze dat op allerlei manieren, oa haar staart kapot schuren.
Nu heb ik dat niet met de noemer zomerexceem in verband gebracht, maar als je hier sommige posts leest, wordt dat dus wel met elkaar in verband gebracht.

Ik vind dit topic trouwens niet op de HK thuishoren, eerder op Medisch dan.

Anoniem

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:24

Als ik dit zo lees denk ik dat het een voedingspreparaat is.

Is er statistiek over rassen en paarden die wel en niet op het gras staan? Rassen die juist sobere grassoorten behoren te hebben zoals bv IJslanders? Open deur, maar dat de voeding invloed heeft en ons klimaat. is er ook zomerexceem in bv frankrijk of duitsland?

Ik weet er eigenlijk niet zoveel over, maar ben wel benieuwd. Ik heb altijd het idee dat ijslanders het vaak hebben, zie althans vaak ijslanders hier met boettdekens op.

Van bepaalde hondebrokken krijgt mijn hond nl jeuk.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 20:32

Ja wat dat betreft geloof ik ook zeker dat het beter is om paarden, en alle andere dieren trouwens, zo natuurlijk mogelijk te voeren. Dus zonder toegevoegde gekke dingen als kleurstoffen, suikers en zaken die ze in het wild eigenlijk niet tegen zouden komen.

Dat honden en katten met huidproblemen het bijvoorbeeld op bepaalde soorten voer veel beter doen dan op anderen is daar ook een goed voorbeeld van.

Taal vertelde in zijn lezing iets over een stal arabieren in de woestijn die allemaal eczeem hadden maar nooit buiten kwamen. Wat hij daar precies over zei weet ik niet meer, maar daar hadden ze het dus ook. Ik denk niet dat eczeem plaatselijk is. In Engeland komt het trouwens ook veel voor.
Laatst bijgewerkt door Imre op 26-01-06 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:39

Houd op over hondenvoer .
Dat is een geheel andere discussie, al zou je wel wat vergelijken kunnen trekken.
Zoveel problemen komen door voer, bij honden en bij paarden.

Chrystal-gek schreef:
Maar wat valt nu allemaal onder de noemer zomerexceem?
Wat is zomerexceem eigenlijk?

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:43

Ik volg dit topic al wel de hele tijd. Erg interesant allemaal.
Met een paar dingen kan ik wel mee gaan. Ik denk dat eiwitten best iets te maken kunnen hebben met de exceem, mijn shet is daar heel gevoelig voor en al heel super snel bevangen. Het zou mij dus niks verbazen als dat beide met het zelfde te maken heeft.

Dat zomerexceem te maken zou hebben met stress.... daar kan ik me minder in vinden. Mijn shet is echt een coole kikker, die maakt zich totaal nergens druk om.

Ik ga dit verder even volgen, het valt me toch echt heel erg op dat er zoveel mensen zijn met slechte ervaringen hebben met LT. Ben blij dat ik niet met zijn kuur ben begonnen.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:05

Nou ik kan nog wel iets vertellen over eczeem en stress...
Het locatiehoofd van mijn werk had altijd een kat. Toen zij er een jonge hond bij namen gaf dat de kat zoveel stress dat zij eczeem kreeg.
Op het moment heb ik een ijslander thuis. Zij heeft tot haar 12e nooit last gehad van eczeem. Toen ging er een ruiter met haar aan de slag die haar behoorlijk verknoeid heeft, ze raakte helemaal van slag en draaide door in de paniek. Ze kreeg te maken met zeer heftige stress en kreeg eczeem.

Door deze ervaringen zie ik toch wel ergens het verband tussen stress en eczeem, maar dat het niet voor elk paard opgaat mag duidelijk zijn. Mijn merrie Amber is een van de meest koelbloedige paarden die ik ken en toch heeft zij eczeem...

Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:10

russel schreef:
Als ik dit zo lees denk ik dat het een voedingspreparaat is.

Is er statistiek over rassen en paarden die wel en niet op het gras staan? Rassen die juist sobere grassoorten behoren te hebben zoals bv IJslanders? Open deur, maar dat de voeding invloed heeft en ons klimaat. is er ook zomerexceem in bv frankrijk of duitsland?


Zeker!!! Zomereczeem is in veeeeeeeeeel meer landen dan Nerderland, in Duitsland, België, Denemarken enz enz enz is het ook!

Het is dus zeker geen plaatselijk iets. Wij zitten hier (in Europa) wel in een gebied waar veel mensen wonen en dus: veel auto's en dus luchtvervuiling... Maar ik denk dat een heel aantal factoren een rol speelt in het ontwikkelen van eczeem. Ik ben nog steeds aan het hopen op een groep mensen (of 1 iemand ) die de oorzaak vind van het probleem en niet alleen een (het) middel ervoor

Wel leuk, maar pas als je een oorzaak weet kun je daartoe ook werkelijk handelen en heb het idee dat we nog steeds een beetje aan het gissen zijn! Nja mijn mening en zoveel andere ik hoop gewoon dat er ooit een oplossing wordt gevonden die alle paarden kan helpen

En of Leen Taal die is??? tja ik heb de kuur niet gebruikt, ik hoor de ene kant van het verhaal maar ook een andere kant... maar nogmaals het zou fantastisch zijn als het alle paarden zou helpen en helaas zijn niet alle reacties positief...

Groetjes Anne

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:26

Essie schreef:
Ik volg dit topic al wel de hele tijd. Erg interesant allemaal.
Met een paar dingen kan ik wel mee gaan. Ik denk dat eiwitten best iets te maken kunnen hebben met de exceem, mijn shet is daar heel gevoelig voor en al heel super snel bevangen. Het zou mij dus niks verbazen als dat beide met het zelfde te maken heeft.

Dat zomerexceem te maken zou hebben met stress.... daar kan ik me minder in vinden. Mijn shet is echt een coole kikker, die maakt zich totaal nergens druk om.

Ik ga dit verder even volgen, het valt me toch echt heel erg op dat er zoveel mensen zijn met slechte ervaringen hebben met LT. Ben blij dat ik niet met zijn kuur ben begonnen.



Essie, bevangenheid komt niet door eiwitten maar door fructanen (suikers) wel een andere discussie, maar dat eiwittenverhaal is nl onlangs achterhaald. Wel voeding dus, dat wel. Waarom raakt de ene bevangen en het andere paard niet dat op de zelfde wei, de zelfde kudde om maar te zeggen, dus even lang buiten loopt? Wellicht is dát paard weer vatbaar voor exceem, dus huidallergie veroorzaakt door de fructanen/suikers. Wellicht ook nog eens brok met veel dierlijke vetten dat de lever en nieren weer belast en dan nog lekker wat melasse er door voor de smaak. De intolerantie van al die suikers die hem in de loop der tijd vatbaar hebben gemaakt voor het oplopen van exceem.

Is exceem een huidallergie? Ik roep maar wat, maar als het een allergie is, dat zit het in zijn systeem en bij het geringste wordt het lichaam weer geprikkeld waardoor de allergie weer zijn uiting geeft. Kun je die prikkeling onderdrukken dan misschien dat het uit het systeem verdwijnt, dus om zo maar te zeggen 'er overheen groeit' , zoals ze wel eens van hooikoorts zeggen. Is dat iets waar LT op doelt? Dus eigenlijk schoon je het lichaam op en dan herstelt het immunosysteem en als dan dat allergeen weer in zijn lichaam komt, komt er niet een reaktie in de vorm van een allergische reaktie. Dus de dieren hebben een voedsel allergie. Wel heel kortzichtig gedacht, maar ik ben ondertussen wel tot de conclusie gekomen dat LT een leuke gokker is, sommige paarden zullen idd baat hebben, maar zijn middel is niet dat wat hij zegt.

Trouwens Subli is zowiezo een puur voer, alleen die melasse zit mij niet lekker. Dan is het best mogelijk dat Subli meedoet met het invoeren van dit nieuwe produkt. Eric Laarakker heeft ook zo iets leuks op de markt gebracht, prachtig voer, maar stervens duur. Ook een mooi verhaaltje er om heen.

Die stal arabieren in de woestijn, tja weten wij of dat waar is wat hij zegt. Tegenwoordig wordt er zoveel gezegd en dat kan allemaal maar, ik ben niet zo een goedgelovig mens meer.

EstherHegt
Berichten: 3343
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:07

ravel schreef:


Esther


Ok, heb je link even doorgelezen.
Voor een toevoegingsmiddel is Hoofdstuk 3 artikel 16 van toepassing, te weten etikettering en duidelijk vermelden van de bestanddelen.

Zo kom je automatisch weer bij jouw vraag uit; welke flavonoiden en glucosiden?
Misschien dat het cf de europese norm niet noodzakelijk is deze bestanddelen te specificeren?
Volgens zijn site voldoen alle produkten aan de ISO 9001 norm.
En nu.......?
[/quote]

En welke alkaloïden, maar de ISO norm gaat om standarisering van produceren. En klantvriendelijkheid
Ik denk dat de belangrijkste vraag nu ligt bij de afnemers, denken ze dat het om een diergeneesmiddel gaat of om een aanvullend diervoeder.
Het zou mooi zijn als mensen dat willen vertellen.
Dus doodgewoon wat denk je van het middel, is dat A: geneesmiddel of B: aanvullend diervoer.

Esther