ik heb de zoekfunctie gebruikt, het centrale topic afgespit en de meest gestelde vragen even bekeken, maar kon nog niet echt tegen wat ik zoek..
Mijn pony (en de rest van de paarden bij ons op stal ,4) heeft mok, ik weet niet hoe het er precies bij de andere paarden eruit ziet, maar toch vind ik deze mok erg vreemd.
Mijn pony heeft eigenlijk wel vaak last van mok, vooral natte mok.
Wat ik zo raar vind:
Ze heeft GEEN mok in haar Kootholtes, alleen aan de zijkanten van de kogel,
het zijn dikke ophopingen van korstjes waar nog wel haar uit groeid, zo te zien. Als ik met mn vingers langs zo'n korst ga laten sommige haren heel makkelijk los, met een stukje korst aan de wortels.
Het zijn veelal gele korsten en het plakt (niet troebel groen-wit-melk-achtig -geel, zoals etter, maar het doet me meer denken aan hars, van een boom. Helder dus en donkergeel.)
Waar ik ook mn vraagtekens bij zet is dat alle paarden bij ons op stal, vier stuks dus, mok hebben. Is het dan wel mok? of een soort van parasitair iets wat overdraagbaar is?
Ik behandel het nu om de dag met vetaderm, en was het daarvoor ook met betadine-shampoo.. (Tot ergenis lijdt bij mn pony)
Het lijkt toch het meest op natte mok, maar wat ik dus zo raar vind is dat ze het alleen bij haar kogels heeft.. het breid zich niet uit, maar wordt ook niet minder..
Is mijn behandel wijze goed? Wat zou het nog meer kunnen zijn? hoe moet ik het anders/beter behandelen?
Is er een verklaring voor het feit dat ze het niet in haar kootholtes heeft?