kreupel na verliezen van ijzers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

kreupel na verliezen van ijzers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 21:35

hallo,

afgelopen week toen ik aan het rijden was,was mijn paardje fris en vrolijk.
ze voelde zich helemaal happy.maar toen verloor ze een hoefijzer en ging ze kreupel lopen.het ijzer zit inmiddels weer onder haar hoef,maar nu blijft ze kreupel lopen.ik denk dus dat ze zich goed verstapt heeft.of kan het toch opeens iets ergs zijn?de DA heb ik gebeld en hij komt maandag.eigenlijk maak ik me er toch druk om.iemand van jullie een idee wat het zou kunnen zijn?

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:36

Kan heel goed dat ze zich verstapt heeft. Ik zou tot de Da is geweest lekker gaan stappen en afspruiten een paar keer per dag.

Vanachter de PC kan iemand er weinig vanzeggen, is de smid niks opgevallen?
iig succes ermee

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:10

Ik weet niet hoe lang je nog gereden hebt zonder ijzer, maar mss heeft ze te lang op haar straal gelopen en is die nu wat gevoelig, ze kan zich ook gewoon verstapt hebben, zal niet zo erg zijn, dus ook geen zorgen maken. Idd afspuiten en stappen op zachte ondergrond.

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 13:51

ik had nog 1 dag gereden zonder ijzer.daarna werd ze kreupel.een week daarna heefd ze nieuw hoefbeslag gekregen,maar ze loopt nog kreupel.de hoefsmid heefd de hoef nagekeken,en kon in de hoef zelf niks vinden.hoop dat het allemaal meevalt.ga zo even bij haar kijken.even stappen en afspuiten.

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 18:07

de DA is geweest en mijn paard heeft waarschijnlijk een spier verrekt nadat ze het ijzer was verloren.
ook adviseerde hij mij om haar stalbandages om te doen,omdat het zo koud en ze artrose heefd.weet iemand wat voor bandages het beste zijn?er er schijnen ook kant en klare bandages te zijn voor op stal,als iemand weet waar deze te koop zijn wil je het dan alstjeblieft mij laten weten?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:38

Wat was zijn advies verder mbt beweging en verdere ondersteuning? Hoop dat hij snel herstelt van de spier.
Tja, zelf geloof ik niet zo erg in stalbandages. Mijn paard had een dikke 3 voor artrose maar nooit in de bandages gezet. Evt. zou je het nu alleen met die erge kou kunnen doen. Gewoon die vilten onderlappen met daarom heen bandages niet te strak.

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 21:38

ze moet twee weken een half uurtje per dag stappen.ze krijgt alleen bandages op stal om als het erg koud is.heb er nu een viltlap om zitten met een stalbandage eromheen