Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MOHGirl schreef:Ik heb mijn paarden samen in de roundpen gezet, ben vervolgens uit gaan mesten, toen ik terug kwam waren ze ontzettend hard aan het rennen, beide de tegengestelde richting in, ik loop de roundpen in en draaide 1 van mijn paarden om, zodat ze samen de goeie kant op renden, maar helaas draaide de ander zich ook met een noodgang om, waardoor ze met een noodvaart tegen elkaar aan zijn gebotst, tegen elkaars schouder.
Beide kreupel op het eerste gezicht, ik ging meteen naar de pony toe die er het ergst aantoe was, en die kon bijna niet meer lopen, waarschijnlijk heeft hij zijn been net naar achter gedaan tijdens de botsing, en de ander naar voor.
Dierenarts erbij, metacam pijnstillers en zwellings remmers gekregen.
Het is sinds 5 december zo, zijn hele bespiering is weg, de andere pony liep trouwens de derde dag alweer alsof er niets aan de hand was.
Bobby de pony waar het over gaat, heeft 3keer metacam gekregen, dus ong 3 weken, is er nu van af al een tijdje, hij loopt heel erg eng, alsof zijn schouder ontwricht is, dierenarts denkt aan zenuwbeschadiging, ik wilde vragen of mensen ervaring hebben met een "subscularis" schouderbeschadiging inc zenuwbeschadiging.
Hij loopt nu al beter als in het begin, maar vanaf hier verbeterd hij niet meer naar mijn zien.
Zijn ene schouder is helemaal onbespierd, terwijl de ander nog een mooi vetlaagje heeft.
Groetjes Lisette
Ellebel schreef:Het is idd subscapularis, die ander zenuw bestaat nl niet. Het herstel na zenuwbeschadiging kan best lang duren, 6 weken kun je rustig op rekenen. Men zegt wel dat vit. B (1 dacht ik) helpt bij zenuwproblemen, maar dat is nooit wetenschappelijk aangetoond.
Als je je zorgen maakt kun je natuurlijk even foto's laten maken, weet je al iets meer.