Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Bergje schreef:Als je zoekt op fenylbutazone op google kom je bij de derde treffer weer uit op bokt, bij bokker Mainat. Bij haar in het profiel staat een stukje over dit middel.............
Dit is echt een heel gevaarlijk middel en helemaal voor kleine ponies. Vaak geven dierenartsen veel te grote dosis voor ze en dan kan het verkeerd aflopen. Het wordt ook verkocht onder de naam Equipalazone maar daar zit ook buut in. Mijn ervaring is dat er genoeg medicijnen zijn met minder erge bijwerkingen.

....hij is echt 2 dagen bijna van de wereld geweest, gelukkig zat ik op bokt en ben via iemand anders te weten gekomen dat onze shet een veel te hoge dosering kreeg.....meteen de volgende ochtend de DA opgebeld en het bleek dat hun een fout hadden gemaakt
.kiana schreef:De bijwerkingen kunnen bij een paard heel anders zijn als bij mensen. Ivm een hele andere spijsvertering.
Vind dit appels met peren vergelijken.
Wij mensen eten ook geen brokken of kuilvoer..........
Ellebel schreef:Ik heb nog even in het profiel van Mainat gekeken, maar bij haar paarden ging het om een echte overdosering. Dan maakt het niet uit of je nou buut geeft of iets anders, dan krijg je gewoon enorme problemen. Het is dus echt geen vergif oid.
Wat niet wegneemt dat ik geen paard zou kopen bij iemand wiens huis vol met zakjes van dat goedje ligt. Kun je er donder op zeggen dat ie dat te pas en te enpas aan zijn dieren voert.