speciaal voer voor hoefbevangen gevoelige paarden.Interesse?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

romeorowan

speciaal voer voor hoefbevangen gevoelige paarden.Interesse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 19:26

Ik ben op zoek naar mensen die hun hoefbevangen of koolhydraat (suiker/zetmeel) gevoelige paarden speciaal daarvoor gemaakt voer zouden willen geven.

Ik heb zelf met dit probleem te maken en ik wil graag Spillers Happy Hoof voeren. Dit is in Nederland niet leverbaar, wel in Duitsland. Oorspronkelijk komt het uit Engeland.
Als hier interesse voor is dan kan dit eventueel gezamenlijk besteld worden, waardoor bezorgkosten kunnen worden beperkt.

Het is een voer met een hoog gehalte aan vezels, weinig koolhydraten met toegevoegde vitaminen en mineralen. Ik heb hier een zak van gehad en mijn paarden vonden het erg lekker.
Voor informatie over het voer kun je kijken op www.spillers-feeds.com of contact op nemen met mij.

letsgo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:47

Je kan ook Fibergy geven ..van Dodson & Horrell !

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:23

wij voeren onze chonisch bevangen merrie muesli zonder haver die daarnaast ook nog eens zerr eiwitarm is en dat bevalt gewoon super

romeorowan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 11:38

Xox schreef:
wij voeren onze chonisch bevangen merrie muesli zonder haver die daarnaast ook nog eens zerr eiwitarm is en dat bevalt gewoon super

Het probleem bij mijn merrie en ik denk bij de meeste hoefbevangen paarden zit em voornamelijk in de suikers.
In muesli zitten toegevoegde suikers samen met de koolhydraten (suikers en zetmeel) die al in de granen zitten.
Ik moet dus iets voeren waar zo min mogelijk suiker in zit. In hooi zit ook wel suiker maar dit kan/wil ik niet minder voeren.

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:15

Daarvoor geef ik aan mijn spierbevangengevoelige paard (ook oppassen met suikers en zetmeel dus ), subli ponybrok en dan nog gecombineerd met energie kernmix, op basis van plantaardige olie en vitamine e (maar dat is echt voor zijn spieren ).
Na lang zoeken ben ik op dit merk gekomen en hij doet het er goed op.
Je zal het wel weten maar let je ook op dat er in gras, en met name jong gras, veel suikers zitten.

Succes verder.

Groetjes Pharlap.