shockwave-therapie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

shockwave-therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 21:41

Hoi,

Wie heeft er ervaring met shockwave-therapie?

Alle ervaringen zijn welkom, zowel de negatieve als de positieve (en het liefst natuurlijk positief!)!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:51

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:58

Hee ben ook erg benieuwd, het is mijn paard aangeraden door een fysiotherapeut, maar volgens Carmen Scheffer van Beekvliet is het effect ervan gering (in ieder geval op de blessure van mijn paard, het gaat hier met name om het behandelen van wat bindweefsel zodat dit sneller wegtrekt).

Pascha hier op Bokt heeft dit ook laten toepassen op haar vorige paard en was wel heel tevreden over het effect ervan.

naomi_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:30

ik heb op dit moment zelf shockwave therapie voor m`n knieblessuren, werkt heel goed....

Gitta

Re: shockwave-therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:32

Mijn paard heeft vorig jaar shokwave therapie gehad voor een flinke achillespeesblessure aan haar rechterachterbeen!
Dit heeft heel veel efect gehad had 40% kans op volledige genezing en ben momenteel weer met haar bezig en haar achterbeen is genezen verklaard!
Al bij al heeft ze wel een jaar stilgestaan maar mede ook omdat ze de blessure opliep in het begin van de dracht .Toen hebben we besloten pas weer echt te beginnen als het veulen eraf zou gaan.
Waarom zou bij jou paard shokwave toegepast moeten worden tenminste ga ervan uit dat je het daarom vraag!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 13:49

Allemaal bedankt voor jullie reactie en wat Gitta betreft: l.a. peesblessure met problemen bij de aanhechting, zowel bij de kogel als aan het spronggewricht. Momenteel onder behandeling bij DAP Bodegraven, waar hij (Master) twee gewrichtsinjecties heeft gekregen en we a.s. donderdag te horen krijgen wat de kansen op genezing zijn. Het is dus even afwachten.....
De shockwave is bedoeld voor de pees, maar dit zal vermoedelijk alleen toegepast worden als de gewrichten naar behoren genezen.

Linda (Dorothea is de naam van een van onze katten!)

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:24

Bij mijn paard was het ook een aanhechtingsprobleem dus zowel pees als bot (aanhechting van achillespees naar bot ter hoogte van het spronggewricht) Shokwave helpt niet alleen voor de pees maar bevordert ook het genezingsproces van het bot. Er was dus bij mijn paard op de foto een probleem te zien met het bot als op de scan met de pees.
Met welke kliniek heeft bodegraven contact over de shockwave? Ben zelf erg tevreden over Bodegraven mijn paard is er gekeurd en ben er tussendoor met regelmaat geweest (jammer genoeg) .
Voor de shockwave ben ik naar de Lingehoeve geweest in lienden ben ik erg tevreden over geweest!! Nu is er op de foto nog maar weing te zien van de oude blessure en ook de pees is helemaal genezen!!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 19:34

Dat is in ieder geval positief nieuws! Ik ben blij dat je paard weer goed is! Sinds enige tijd doet Bodegraven de shockwave zelf.
Ik ben er nu een keer geweest, en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Er wordt super met de paarden omgegaan (alleen van de rekening ben ik nogal geschrokken, en er komen er nog veel meer.....). Maar het belangrijkste is dat Mastertje weer "back in business" komt, hoewel hij er zelf weinig last van schijnt te hebben dat-ie niets mag doen (afgezien van 2 x 20 minuten stappen per dag). En als het niet goed komt: vroegtijdig pensioen vindt-ie vast ook niet erg!

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:18

Mijn vorige paard is vorig jaar met shockwave behandeld. Dit als laatste poging haar nog goed genoeg te krijgen voor grasmaaier. Zij had een gat in de tussenbotpees en een totaal uit het verband getrokken oppervlakkige buigpees (op de slechtste plek 23% normaal weesel, 28% herstellend weefsel, voor de rest pap). Na drie behandelingen was het gat in de tussenbotpees dicht, wat de veeartsen niet hadden verwacht. De oppervlakkige buigpees liet ook wel herstelweefsel zien, maar door verkalking in de pees, werd het gezonde weefsel ernaast weer doodgedrukt.
Dus op zich hielp de shockwave wel, alleen was de blessure te ernstig. Na acht maanden stappen en niet meer kans op meer herstel heb ik besloten Toscana in te laten slapen, want de pees kon nooit meer sterk genoeg worden om zelfs maar een sprintje over het weiland te kunnen trekken.

dorothea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 20:50

Het spijt me te lezen dat ze het niet gered heeft. Ik weet donderdag meer over de te volgen behandeling en net als jij - als hij nog goed genoeg wordt om vroegtijdig met pensioen te gaan (dus zonder pijn en met een hoop plezier) dan ga ik ervoor!