maar ik wist niet wat ik anders moets kiezen...
even to the point:
Ik heb een shetlandmerrie die op het moment drachtig is, ze is uitgerekend in eind juli - begin augustus.
Ze staat in een weitje met 9 andere pony's, waaronder 3 shetlandmerries. die 3 werden altijd gevoerd door een 2 vrouwen.
(dat mocht totaal niet!) Die vrouwen schenen bij meerdere paardenhouders in de buurt langs te gaan om ze te voeren..
ok, het was goed bedoeld.. maar nu hebben die 3 shetjes allemaal een miskraam gehad, omdat de navelstreng geknapt was. En de veulens dus geen lucht meer kregen.
2 van die shetjes hebben 2 jaar terug ook geveulend en dat ging zonder problemen.
Ze schenen dus alle 3 een soort ziekte te hebben waarbij de navelstreng scheurt voordat de veulens geboren zijn.
En we denken dat ze dat hebben van die 2 vrouwen. Want die hebben het dan bij een pony uit de buurt meegenomen en aan de shetjes hier gegeven.
En nu ben ik dus bang dat Appelbol het ook krijgt van die andere shetlanders

Over 2 of 3 weken staat ze niet meer bij die in de wei, maar misschien heeft ze het dan al
Weet iemand of het ECHT besmettelijk is..? (moet haast wel lijkt mij)
En wat ik er aan kan doen..?
ik ben echt wanhopig, want ik houd heel veel van mijn pony en ik zou het geweldig vinden om van haar een veulen te hebben..!
...appelbolfan...
) Appelbol laten onderzoeken door de veearts of zij het ook heeft,,