Lichte hartruis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noor17

Lichte hartruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 18:37

Mijn vriendin heeft een paard gekocht. Het is een ruin van 4 en een half. Toen hij 2 en een half was is hij gekeurd. Zowel rontgenologisch en klinisch helemaal goed. Het is een heel fijn paard wil altijd werken ect. Toen hij afgelopen week werd gekeurd ondekte de dierenarts een hele lichte hartruis. Wie van jullie heeft hier ervaring mee?

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:38

Mijn hond had dit ook en hij is er over heen gegroeit.. voor de rest heb ik er geen ervaring mee....

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:01

Als het licht is, kan het volgens mij niet zoveel kwaad. Ken een paard die er endurance mee loopt. Wat was de reactie van de keuringsdierenarts?

Noor17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 20:36

Ik weet niet precies het verhaal. Hij was volgens mijn vriendin niet echt ongerust maar hij wou voordat hij het paard goedkeurde of afkeurde het met een andere arts overleggen. Dus ik denk dat als het heel erg was geweest hij wel meteen zou zeggen dat hij niet werd goedgekeurd? Maar ik weet dus het fijne er niet van dit is wat zij me verteld heeft. Ik heb trouwens wel vaker gehoord dat ook paarden die aan de top lopen het wel hebben maar ik weet niet of dit ook klopt

Anita_D

Re: Lichte hartruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:17

Onze Welsh had in 2004 (ze was toen 12 jaar) ineens een hartruis, ze was toen zowiezo al ziek, ze had vergiftigings verschijnselen.
We konden haar laten onderzoeken in een kliniek, om te kijken waar de ruis vandaan kwam, maar we waren op dat moment te druk met haar andere aandoening, waardoor de ruis even op de 2de plaats kwam.
De dierenarts zei wel dat het niet altijd wat hoeft te betekenen en dat er inderdaad ook paarden op hoog niveau in de sport lopen met een hartruis.
Afgelopen november hebben we nogmaals naar het hart van de pony laten luisteren, en toen was er geen ruis meer te horen.

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:38

mijn vorige paard had het ook bij het keuren. ze hebben hem toen aan de longe laten lopen in een zware bak om te kijken of het hierdoor erger werd, dat was niet zo. hij is hierom helemaal goedgekeurd.
toen hij een paar maanden onder het zadel was heb ik nog een keer de da laten luisteren, omdat ik wilde weten of het werk niet te zwaar was voor hem. maar toen was het weg, daarna nooit meer gehoord.

Noor17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 12:20

Het paard van mijn vriendin is ook goedgekeurd. Hij is gister naar een kliniek geweest waar ze er naar hebben laten kijken maar de hartruis was helemaal weg