wie weet wat dit is????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

wie weet wat dit is????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 15:53

eeyeey

ik kwam net bij me paard,ik zou hem even longeren...
maar toen ik hem liet drafen zag ik dat hij kreupel was.
in stap is hij dit niet...en hij is alleen kreupel als hij de rechterkant op draaft.ik ben dus meteen gestopt met longeren en heb aan ze hoeven gevoelt of ze warm waren ofzo,maar dat waren ze ook niet veder niks aan te zien.ik heb hem toen maar weer in het land gezet.en daarna hooi gevoert.hij werd weggejaagt bij ze hooi dus hij moest even rennen,en toen liep hij paar passen op 3 benen met ze voorbeen naar voren.ze voorhoeven zijn ook heel gevoelig met uitkrabben.
en nu het allervreemst een stalgenoot heeft precies hetzelfde bij der paard,ook gevoelige hoeven en ook aan 1 kant kreupel met longeren...
(in stap is er hellemaal niks te zien of die kreupel is)morgen midag komt de Dierenarts voor sultan ,bij het paard van mijn stalgenoot is die wel geweest,maar ze wisten niet wat het was...nu is mijn vraag heeft iemand dit vaker mee gemaakt of weet iemand wat dit is????

_Dunja_

Re: wie weet wat dit is????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:04

Jeetje dit kunnen zoveel dingen zijn.
Misschien een hoefzweertje heb je ook geprobeerd om op het asvalt te lopen of ie dan ook kreupel is?

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:38

Klinkt als hoefbevangenheid als de voorvoeten gevoelig zijn. DE laatste dagen heeft het gevroren en met zon en dan is het op de wei met fructaan behoorlijk gevaarlijk. dat kan verklaren waarom het paard van je stalgenootje het ook heeft. Dit zijn dagen dat er veel paarden bevangen worden. Ik werk bij een DA en dan valt dat wel op.

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 18:37

Xox schreef:
Klinkt als hoefbevangenheid als de voorvoeten gevoelig zijn. DE laatste dagen heeft het gevroren en met zon en dan is het op de wei met fructaan behoorlijk gevaarlijk. dat kan verklaren waarom het paard van je stalgenootje het ook heeft. Dit zijn dagen dat er veel paarden bevangen worden. Ik werk bij een DA en dan valt dat wel op.

maar als een paard hoefbevangen is dan is het paard tog ook te dik en krijgt te veel eten?teminste dat dacht ik....
mijn paard is niet dik goed op gewicht en ik denk dat hij niet te veel eten krijgt....3x daags 2 plakken hooi en een handje bix savonds.
maar de dierenarts dacht bij mij stalgenoot ook aan hoefbevangen maar hun dachten dat dat niet kon.(en dat dacht ik eigelijk ook,omdat ze niet dik zijn enzo)

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:43

Ik denk ook aan iets met de hoeven. Een hoefzweer is het waarschijnlijk niet, dan zou het been wel warm en dik zijn. Omdat je zegt dat de hoeven gevoelig zijn met uitkrabben zou het ook rotstraal kunnen zijn. Omdat je paard buiten staat en het land op moment niet zo droog is, kan hij daar last van krijgen.