Bloedneus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bregje

Bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 15:28

Mijn paard heft een bloedneus.
Nou is er misschien niks ergs aan de hand want het blijft niet bloeden.
Maar moet ik nou als nog de dierenarts bellen of niet?

Kimmb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:39

Ja het kan verschillende dingen zijn, bv
Na erge inspanningkan er een bloedvaatje knappen in de longen en dan heeft ie ook een bloedneus. Vaak hoest paard dan ook.
Er kan ook een schimmel zitten, in zijn neusholte. Dan krijgt je paard in het begin af en toe een bloedneus, dat steeds erger wordt. Er kan eventueel ook nog een parasiet in zijn neusholte zitten. Als het een oud paard is kan je nog denken aan een tumor.

Maar om niet meteen van het ergste uit te gaan, hij kan ook nog eens flink zijn neus hebben gestoten...

_RobinA_

Re: Bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:12

bregje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 21:38

Dank je wel voor jullie reactie heel even aankijken als het over 2 dagen weer begint te bloeden dan isschien wel de dierenarts bellen.
Bdankt.

bregje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 21:42

Mmmm ik kan niet meer typen blijbaar (isschien)

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:58

_RobinA_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:28

@Vonnie84: ik heb de topics ook nog even bekeken. Staat wel wat nuttige info bij, maar sommige verhalen zijn echt onzin. (zoals tegen de wind in galoperen)

Een paard kan na zware inspanning wel eens een bloedneusje krijgen, maar ook dan zit er vaak een reden achter. Het komt heus niet zomaar, daarom zou ik er dus altijd een dierenarts naar laten kijken!!!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:55

@ Unika: als we de nuttige info op bokt gaan bekijken, dan houden we niet veel over..... er staat vooral in het 2e topic veel nuttige info. Maar natuurlijk ook weer onzin. Kan ik ook niets aan doen. Een ieder is vrij om te posten.

_RobinA_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:18

@Vonnie84: whaha, tuurlijk dat snap ik ook wel, maar ik vind het wel jammer dat ook onzinverhalen in een serieus topic worden geplaatst. Je doet er niets aan, dat weet ik. Maar het kan wel iemand die twijfelt of er een dierenarts bij moet komen of niet beinvloeden. Als je wanhopig bent (of er echt niets van weet en hoopt dat er niets aan de hand is) wil je zoiets graag geloven, (dat had ik zelf met Poca ook) maar je moet wel realistisch blijven en gewoon in geval van twijfel een dierenarts erbij halen. Maarja, dat is mijn mening
Enne, het is trouwens geen "aanval" op jou hoor, ik vind het goed dat je die topics er nog bij hebt gezet. In die topics die ik er nog bij heb gezet stond ook onzin hoor

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:25

Het was ook niet als aanval op jou. Ik begrijp je standpunt, had ik eigelijk nog niet eens bij nagedacht.