Mijn pony is een week of negen geleden in het draad gekomen

Hij is er waarscchijnlijk te dicht bij gaan rollen, waarna hij het draad (gewoon van dat dikke witte draad) een slag om z'n been heeft gekregen.
Het lag tot op het bot open (

Het beenvlies was nl er voor een groot deel af en daarom was de DA bang dat het bot zou gaan afsterven. Maar is laat m'n pony niet zomaar afmaken!!!!!!!!!! Ja, als er werkelijk niets meer aan te doen was, OK. Maar er was wel een hele kleine kans........
Heb iedere dag verband verwisseld en ben na een paar weken stukjes gaan lopen. De eerste nacht was trouwens een ramp, hij had nog last van de narcose (gebruikt voor het hechten), had dus koorts en stond uiteindelijk te shaken op z'n benen. Ben de hele nacht bij hem gebleven en heb dagen bij hem gezeten. Pas toen hij er weer op kon staan durgde hij ook weer te gaan liggen. Toen maakte ik iedere dag m'n huiswerk in de stal, lekker tegen hem aan

Nu loopt hij al weer lekker in de wei, wel met verband, anders tikt hij het nog wel eens open...

Ik weet nog niet wat ik straks met hem kan, de praktijk zal het leren!
WIe heeft hier ervaring mee? Wat hebben jullie toen gedaan? Wat kon er daarna nog met de pony gedaan worden?
p.s1) Ik smeer iedere dag calendula zalf op de wond om deze zacht
te houden
p.s2) Het belangrijkste is natuurlijk dat hij weer lekker loopt, hij is pas drie
en heeft nog een heel leven voor zich. Het is gewoon schitterend om
hem zo vrolijk te zien spelen in de wei!!!