Mok dat naar binnenslaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Mok dat naar binnenslaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 12:31

Een voorheen manegepony (nu pensionpony) had mok. Het meisje waarvan de pony is, verzorgt hem nou niet bepaald goed (slaan met de longeerzweep, niet correct gebruik van sporen), ze heeft zijn mok neit goed verzorgt en nu hoor ik van een vriendin van ahar dat ze mok naar binnen in geslagen en nu heeft hij bloedvergiftiging.

mijn vraag: kan dit?

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:55

Volgens mij kan het wel.
Flair had eind van het weideseizoen erge mok, binnen 2 dagen (met behandeling van mokzalf) had ze gigantisch dikke en warme achterbenen. Ik heb meteen de Da gebeld en het bleek flink ontstoken te zijn. Wanneer je zo'n ontsteking als Flair had verwaarloost lijkt het mij dat er heel gemakkelijk een bloedvergiftiging kan ontstaan. Bij haar was het trouwens na 1 dag antibiotica al het dikke en warme weg. De wondjes waren binnen een week over.

Raad haar aan om per direct de DA te bellen... dit is erg pijnlijk voor de pony.

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:51

je paard kan bloed vergiftiging krijgen van mok ja en daarbij ook nog een olifantenpoot mijn vorige paard heeft het ook gehad ondangs dat ik het goed verzorgde maar die was ook zeer gevoelig met ze benen

hardi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:20

Dit kan inderdaad. Mok is heel hardnekkig en je vraagt je soms ook af hoe komen ze eraan? Nou de vraag is eigenlijk hoe komen ze ervan af.

zoals hierboven al verteld wordt. Je kan het soms nog zo goed behandelen en toch slaat het dan naar binnen en hebben ze ook vanaf het een op het andere moment een dik been en dat slaat al snel om naar een bloedvergiftiging.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:30