mijn oude (vorige) paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luckyzeven

mijn oude (vorige) paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 10:01

ik heb zo'n spijt dat willen jullie niet weten
mijn kwpn merie is een aantal maanden geleden verkocht.
ze liep eerst een aantal x in de week mee is de lessen daar omdat ik nogal omhoog zat en na een maand of twee hebben hun haar overgekocht omdat ze een erg populair paard geworden was.

het ging erg goed tot ze net voor de kerst getrapd was door een ander paard met losgooien.de wond was niet groot maar het bot scheen je te kunnen zien.ik weet dat het niet meer mijn paard is en dat ik allang al afstand had moeten nemen maar voor mijn gevoel is het toch nog een beetje mijn paardje... ik heb haar bijna 7 jaar gehad en had het nogal moeilijk toen ze verkocht werd.

ik heb de eigenaar van de week gesproken omdat ik weer is een boel appels en wortels kwam brengen en ik zag dus dat ze vier dikke stal benen had en dat wondje.ik belde haar dus op en zij vertelde mij dat verhaal.ze heeft mij gisteren terug gebeld met de mededeling dat ze foto's hadden laten maken en dat ze slecht nieuws had.
karma had botsplinters in haar achterbeen en zou dus eigenlijk geopereerd moeten worden.de operatie kost 1200 euro (dacht dat ze verzekerd waren) en dan was er 50 % kans op goed herstel. ze moest daarna nog wel 6 maanden revalideren.en als ze niks zouden doen zou het gaan ontsteken en was het einde verhaal.

ik voel mij nu zo machteloos.ze gaan 1 deze dagen beslissen over wat ze gaan doen met karma.ik zou als ik het geld had niet 1 seconde na hoeven denken en haar laten opereren.maarja ik snap ook wel dat ze niet zitten te wachten op een paard wat waarschijnlijk niet meer goed mee kan gaan in de lessen.ohh...had ik maar het geld dan had ik de gok genomen en haar een kans kunnen geven.ik ben zo bang dat die manege dat niet doet.

heeft iemand ervaring met zo'n operatie?
sorry maar ik moest dit ff van mij af typen....ik heb nu al zoveel gedoe en dan komt dit er ook bij..

simodi

Re: mijn oude (vorige) paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:19

Is er niemand op die manege die haar wel wil verzorgen en met haar stappen en zo tijdens de revalidatie? Als ze zo populair is geworden, dan zijn er vast wel mensen die helemaal gek met d'r zijn?! Mijn paard was destijds ook nog manegepaard en kreupel toen ik voor haar ging zorgen (peesblessure), zij werd weer beter en toen heb ik d'r gekocht. Hopelijk is er op die manege ook zo iemand die gek is op je oude paardje. De manege moet dan wel bereid zijn om de ziektekosten te betalen natuurlijk en dat zal zeker wel een probleem zijn. Sterkte!

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:25

Oh wat rot! Ik heb helaas geen goede tips voor je, ik heb geen ervaring met zo'n operatie. Maar ik weet wel dat ik het er zeker op zou wagen.
Heel veel sterkte ermee!

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:19

dat is nu het moeilijke van je paard verkopen en het elke dag zien!

voor een manege moet het wel rendabel zijn om zo`n operatie te doen.
en 50% is voor jou mischien genoeg maar voor een bedrijf mischien te weinig!
en 6mnd een paard zomaar laten staan,kan ook niet altijd,hoe hard dat ook klinkt maar het is een schadepost!

ik hoop voor jou dat ze het paard laten opereren en dat hij beter wordt.
ik zal duimen voor je!

sterkte!

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:22

sterkte!

luckyzeven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 15:40

mirgino schreef:
dat is nu het moeilijke van je paard verkopen en het elke dag zien!

voor een manege moet het wel rendabel zijn om zo`n operatie te doen.
en 50% is voor jou mischien genoeg maar voor een bedrijf mischien te weinig!
en 6mnd een paard zomaar laten staan,kan ook niet altijd,hoe hard dat ook klinkt maar het is een schadepost!

ik hoop voor jou dat ze het paard laten opereren en dat hij beter wordt.
ik zal duimen voor je!

sterkte!

ik snap de manege ook wel hoor, ik bedoelde het ook niet vervelend naar die manege toe.maar ik ben gewoon bang voor hun beslissing.als hun de beslissing nemen om haar te laten in slapen dan heb ik niks in te brengen en ik wil karma (voel me verplicht) haar te 'redden'.
ondanks dat ik nu een ander paard heb die ik ook niet meer kwijt zou willen heb ik het nogsteeds moeilijk met die verkoop.
ik heb ze (ook haar veulen)verkocht omdat ik een andere kant op wou.het western rijden en ook omdat ik geen twee paarden meer kon onderhouden en 1 was op dat moment ook veel.
maargoed niet lang daarna kreeg ik weer een nieuwe baan en alles.
ik zit er gewoon heel erg mee.ik had nooit wat met haar,te minste nooit ernstig.en ze is daar nog niet zo lang en dan gebeurd dat.ik zeg niet dat het iemands schuld is hoor.ik vind het alleen zo erg. voor karma en dat ik op het moment niks kan doen.

luckyzeven

Re: mijn oude (vorige) paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 10:20

nou ze is gisteren toch naar utrecht gebracht om haar te laten helpen.
de eigenares van die manege geeft haar dus gelukkig toch een kans. ik moet einde van de week bellen of alles wel is goed gegaan.heeft iemand ervaring met zo'n operatie?

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:40

ja, en dat is helemaal goed gekomen

er was bij dat paard gelukkig niets van het zachte weefsel beschadigd door de splinter

DA`s houden altijd een slag om de arm met dit soort operaties om dat ze pas kunnen zien hoe erg het is als ze het paard openmaken

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:41

Oh wat fijn dat ze geopereerd wordt!!!! Je zult wel opgelucht zijn. Ik hoop dat alles goed gaat. Laat je het weten?

luckyzeven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 14:42

alex66 schreef:
ja, en dat is helemaal goed gekomen

er was bij dat paard gelukkig niets van het zachte weefsel beschadigd door de splinter

DA`s houden altijd een slag om de arm met dit soort operaties om dat ze pas kunnen zien hoe erg het is als ze het paard openmaken

en weet je ook hoelang je paard moet blijven in utrecht na de operatie?
ze zeiden dat ze 6 maanden moet revalideren, moet ik die botsplinters dan als een breuk zien.ik heb zoiets nog niet meegemaakt.
en ik ben zeker blij dat ze mijn oude paardje een kans geven.ze is pas 13 en was altijd een erg sterk paard.ze had bij mij nooit wat ernstigs en is ook een erg goede fokmerrie geweest.ik had het heel erg gevonden als die manege niks had gedaan.

bedankt voor de steun allemaal.

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 23:10

zodra een paard te vervoeren is mag het naar huis
het ligt er helemaal aan wat er gedaan is tijdens de operatie.....
zijn er botsplinters in de peezen terecht gekomen, is er weefsel beschadigd zo ja hoe erg?
het paard waar ik over praat was na 3maanden weer helemaal rad maar daar had de splinter ook geen schade gedaan
hoe dat bij jou ex paard is kan niemand voorspellen
dat weeten ze pas als ze geopereert hebben
hoe dan ook een grote gok voor de huidige eigenaren
dus petje af er zijn niet veel manege`s die dit doen

luckyzeven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 08:22

tsja......ze hebben haar net 4/5 maanden.en als alles goed gaat kunnen ze geld met haar verdienen daarom hebben ze haar natuurlijk over gekocht van mij.ze is 1 van de braafste paarden daar.was ook wel raar geweest als ze haar gewoon een spuitje hadden laten geven.maarja dat is mijn mening.ze zijn er trouwens niet voor verzekerd hoorde ik.ze zegt dat de premie dan te hoog is.vraag me dan af wat ze verder met die paarden doen waar een operatie te duur voor is...........