Gastro Care van Nutriscience

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meisje333

Gastro Care van Nutriscience

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 22:21

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het geven van Gastro Care (www.nutri-science.net) aan hun paard/pony?

Ik zou graag horen of men verbetering ziet aan het paard waaraan het gegeven wordt en of mensen dat via een arts voorgeschreven hebben gekregen of gewoon zelf zijn gaan geven.

LindseyS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:15

Oppassen met die zuurtegraad remmers of supplementen. Er zijn er heel veel van die op de markt. Maar het is aangetoont, dat ook al werken die produkten prima op het moment van gebruik. Bij het stopzetten, heeft het paard een ergere zuurtegraad dan voordien en wordt het probleem alleen maar erger of je moet dit langdurig gaan toedienen.
Heeft je paard maagzweren of zo? Indien wel, praat er over met je dierenarts, want het ENIGE die echt werkt bij maagzweren zijn middelen die 'omeprazole' bevatten of verder ook ranitidine of cimetidine.
Ik was daar vroeger ook in geinteresseerd, aangezien ik een luchtzuiger heb en wou experimenteren om te zien of hij soms last had van zijn maag. Mijn advies is heel terughoudend hierover. Ik zou dit enkel gebruiken wanneer het paard niet meer aan het eten te krijgen is en dan enkel voor een korte periode en langzaam stopzetten.
Weliswaar vind ik dat NutriScience verder goede producten heeft. Maar vooral op vlak van maagzuur aanpassingen moet je oppassen. Het werkt bij paarden niet zoals bij mensen.
Wat je wel kunt overwegen is iets homeopatisch te geven.
Succes ermee.

meisje333

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 22:37

Bedankt voor jouw informatie.
Voor zover ik weet heeft mijn paard geen maagzweer, hij is ook geen luchtzuiger.
Hij is wat nerveus van karakter en eet weinig stro, zijn gewone voer eet hij wel op.
Ik heb het idee dat hij toch wat gevoelig is op zijn maag vandaar dat ik informatie ben gaan zoeken over maagzuur.
Het hele verhaal van de verkopende instanties klinkt erg aannemelijk vandaar dat ik hier informatie vraag van de gebruikers van de middelen.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:51

Wellicht is maagcomposituum van de Groene Os iets voor jou. Dat is een stuk onschuldiger. Je kan anders eens met Vd Pigge (dierdrogist zoeken op internet) bellen. Dan krijg je een homeopaat aan de lijn die je verhaal beoordeelt en dan een advies geeft.

Chronos

Re: Gastro Care van Nutriscience

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:34

Als je bang bent voor een maagzweer dan kun je ook het risico verminderen door hem op de mueslie te zetten. In brok zitten heel veel koolhydraten die suikers bevatten die in de maag omgezet worden in zuur en bij te veel zuur en stress kan een maagzweer optreden.

Mijn paard heeft in september een maagzweer gehad en hij is op de Gastroguard gezet voor 7 dagen een orale pasta. En hij staat nu op de mueslie en hij doet het er prima op.

Een maagzweer laat zich moeilijk diagnostiseren. Bij mij viel het op dat mijn paar dus zijn brok liet staan en ook veel ging likken aan de box dit om extra speeksel aan te maken. Toen de maagzweer dus opspeelde gaf hij het beeld aan van een beginnende ontsteking aan de voorste luchtwegen de DA heeft hem toen een pijnstiller gegeven de volgende dag was het beeld iets slechter en toen heeft hij hem een vitamine K spuit gegeven om zo de lever te stimuleren en is hij 7 dagen op de gastroguard gegaan.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt..