Maandagziekte en Pavo MuscleFit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pavo MuscleFit, goed spul? (alleen invullen als je het werkelijk gebruikt hebt!)

Ja, heeft mijn paard erg geholpen
Geen stemmen
Ja
Geen stemmen
Zag nauwelijks verschil
1 (100%)
Nee
Geen stemmen
Nee, mijn paard werd er slechter van
Geen stemmen
Ander antwoord...
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1

LindsyImmie

Maandagziekte en Pavo MuscleFit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 17:57

Hallo!

Image is zeer gevoelig voor het verzuren van haar spieren (maandagziekte/tying-up). Ze heeft dit een keer heel heftig gehad en nu 3x lichtjes, gelukkig herkenden we de tekenen vroeg en dus bleef een heftige spierbevangenheid uit.

Vandaag zat ik het boekje van Divoza te bladeren en kwam het volgende voedingssupplement tegen:
Pavo MuscleFit

*nee ik wil geen reclame maken... *

Dit schijnt spierverzuring te kunnen voorkomen, natuurlijk kan je niet dit garanderen en/of verwachten, maar aangezien ik vandaag toch langs ging heb ik het gelijk maar meegenomen.

Het houdt de spieren in goede conditie en kan dus spierverzuring voorkomen: zo zegt de beschrijving...

Mijn vraag nu was.... Heeft iemand ervaring met dit product? En zijn dit dan negatieve of positieve ervaringen??
Ben benieuwd wat jullie van het product vinden/vonden...
En of je last krijgt van bijwerkingen..

Ik hoor het (zeer) graag!!

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:05

Ik ken dit product niet, maar mijn paard had er ook om de zoveel tijd last van. Tying up wil eigenlijk zeggen (hoe ik het begrepen heb iig) dat de inspanning die je paard levert niet in evenwicht is met de hoeveelheid voedingsstoffen (suikers en eiwitten) die ze binnenkrijgt. Dus ofwel te veel inspanning en in verhouding te weinig voedingsstoffen, ofwel te weinig inspanning en teveel voedingsstoffen (waar de uitdrukking maandagsziekte vandaan komt, van de werkpaarden die op zondag stilstonden en toch de normale hoeveelheid voer kregen als wanneer ze zware arbeid verrichten). Ik gebruikte vitamine E en selenium als voedingssupplement en dat hielp goed. Verder gaf ik haar (als ze een zware inspanning had geleverd en dus meer risico liep op verzuring) wat slobber na het rijden, daarin zitten meer suikers dan in gewoon voer en zo houd je het een beetje in evenwicht. Ook als ze erg bezweet was, spoot ik ze helemaal af met warm water om de spieren te laten ontspannen. Soms behandelde ik ze ook met Cole's linement, wat goed is voor de spieren. Dit alles zorgt ervoor dat ze haar afvalstoffen beter kwijt kan, en zo had ze bijna nooit meer last van verzuring. Voorkomen is toch beter dan genezen denk ik maar

Hoop dat je wat aan deze tips hebt!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:53

Net zoals Ronja zegt, voorkomen is beter dan genezen. Zorg er echt voor dat je het voer aanpast nauwkeurig op de hoeveelheid werk dat je paard moet doen. Ook veel weidegang en massage zijn goed. Wij hebben ook vit E gevoerd, maar dat hielp niet veel. Wel een homeopatisch middel voor de spieren en een acu-kuur. We geven nu geen aangepast eten, alleen iets minder. En het gaat steeds beter!

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:06

Astragirl schreef:
Ook veel weidegang en massage zijn goed.

In de lente zit er wel veel eiwit in het gras, mijn paard kon daar niet goed tegen dus dan moet je er wel een beetje mee uitkijken

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:07

Ja, dat wel, kijken dat je wei niet te eiwitrijk is, of bepaalde schemas daarvoor maken

eldango

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:52

mijn pony had regelmatig na het rijden stramme pijnlijke spieren, daardoor ben ik vanalles gaan uitproberen.
nu krijgt hij alleen maar hartog conceptbrok en hij gaat met sprongen vooruit.
het kost wel 10,50 per 25 kg,maar de resultaten zijn beter dan met middeltjes.

LindsyImmie

Re: Maandagziekte en Pavo MuscleFit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 09:32

Ik vind jullie reacties heel lief, maar eerlijk gezegd weet ik dat allemaal al en voor ik ook al deze dingen uit...

Maar ik kwam dit tegen en ik dacht... baat het niet, dan schaadt het niet. Dus vandaar dat ik dit er nu bijvoer.

Maar aangezien ik nog nooit iemand over het product had horen praten, besloot ik deze topic te openen.

Dus... heeft iemand ervaringen met dit product?? Laat het me weten!!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:23

Ik heb er zeer goede ervaringen mee!

Ik ben in bezit van een paard die dit jaar 25 jaar wordt, hij heeft vrij snel spierproblemen.
Ik voer normaal twee schepjes E-plus van Pavo en bij verzuring van de spieren een 8-daagse kuur Muscle Fit.
Het duurt een dag of 4/5 en ik merk echt dat het beter wordt, als de kuur voorbij is ga ik verder met de e-plus.
Dit advies heb ik gekregen van Pavo zelf en ik zweer er echt bij!
We hebben zaterdag een bosrit van 5 uur gemaakt en hij kon het makkelijk aan!

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:46

Mijn pony is ook vaak gevoelig op de spieren. Extra vitamine E voeren helpt erg goed. Ik voer zelf PAVO E-plus of PAVO Multivit 15 bij en hij krijgt een scheutje olie (zonnebloem- en olijfolie gemengd) over het voer.
Ik vind het goed werken, mijn pony heeft veel minder spierpijn en bouwt makkelijker spieren op.

feincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:45

Met Pavo heb ik geen ervaring, maar ik geef mijn merrie sinds kort Cavalor MuscleFit, met dezelfde bedoeling. Ze sukkelt al enkele maanden met haar spieren, ze verstijfde volledig na het werk. Bloedonderzoek toonde een mega vitamine E tekort aan. Ze krijgt dit nu nog steeds, zowel bij haar voer, als ingespoten (Biodyl), maar af en toe heeft ze toch nog last. Nu raadden ze mij bij Cavalor dit product aan, in combinatie met speciaal voer: ATP en Strucomix, allemaal heel arm aan eiwitten. Ze zou geen gerst, haver of voordroog meer mogen hebben. Met de MuscleFit ben ik nu al enkele dagen bezig, het voer is in bestelling. Ik ben benieuwd en hoop op goed resultaat want zo is het onmogelijk om ze normaal te werken.

LindsyImmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 16:09

Hallo allemaal..

Nou Image staat nu al een paar weken op de MuscleFit en ik vind het een echte aanrader!

Natuurlijk loopt ze niet gelijk de sterren van de hemel, maar ze loopt toch losser en ziet er ook veel meer ontspannen uit...

Nu heeft ze wel weer andere dingetjes, maar dat is een ander verhaal...

In ieder geval, ik vind het prima spul!

mjet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:19

Mijn fjord is nu 1 keer spierbevangen geweest en ik voer haar sindsdien e plus van Pavo. Dit wordt geadviseerd door Pavo als je paard helemaal hersteld is. Nu had ik nog een bus mussclefit staan (voor geval dat) van pavo en dit wordt aanbevolen voor paarden die niet echt soepel zijnen vaker spierbevangen zijn geweest. Ik ben dit nu gaan proberen om te kijken waar ze het beter op doet. Ze loopt op dit moment super op de onderhouds/preventieve dosis. Als dit op is ga ik haar weer E plus voeren om het verschil te merken. Ik laat het je weten, maar er gaat wel een tijd over heen. Het werkt in iedere geval goed, maar ik weet nog niet in hoeveree het beter is dan de E plus.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:22

Mijn paard is pas op haar 8ste toen ik haar kreeg doorgereden.
En misschien hebben we haar toch iets te overvraagd voor haar.
En ze had daardoor in het begin ook een beetje last van tying-up.
Ik heb toen dit suppliment ook gebruikt en het beviel goed.
Ik heb het niet zolang gebruikt omdat ik ook mijn training iets aangepast had aan haar en toen ging het goed.
Ik heb toen het suplement afgebouwd en de training langzaam opgebouwd en dat ging goed.

Een vriendin van mij gebruikt het ook voor haar paard die erg last van verzuring heeft en die reageert er ook goed op.