Mijn veulen heeft al enige tijd een wondje bij zijn hak net in dat kuiltje. Het gaat niet over en het lijkt steeds groter te worden. Iemand tips of suggesties wat ik eraan kan doen om het te voorkomen ect??
Even naar de DA als het niet overgaat en erger lijkt te worden misschien? Wie weet zit er wel een infectie in met een nare bacterie ofzo, die wil je niet te lang daar hebben hoor!
Heel apart. Mijn paard had dat ook toen ik m kocht. Zo'n vaag plekje in dta kuiltje. Geen haren. Leek idd een oud wondje. Maar zag later dat meerdere paarden t daar hadden. Ze staan daar op zaagsel. Das t enige verschil als bij mij thuis. En het is nu zo goed als weg....
Mijn paard heeft hier ook eigenlijk altijd kale plekken en dit komt bij haar inderdaad door het liggen en weer opstaan op stal. Kan er zoveel stro in gooien als ik wil, maar die kale plekken blijft ze houden. Ja het is een paard van 1.72 en wat lomp. Ik heb dan wel de mazzel dat het ook alleenmaar bij kale plekje blijft en het dus niet open is.
Dikker stalbed maken, voorkomt dat. Heb ik ook gehad. Wel raar he dat ze juist in dat kuiltje aan een wondje kunnen komen.
Idd dat vind ik ook raar! Zo onlogisch allemaal. Bij zijn andere achterbeen heeft hij ook een kale plek maar daar is het niet open. Ik maak altijd zo'n dik stalbed maar het helpt niet. Ik ga ff naar de ruiterzaak wat voor halen want zometeen raakt het ook nog ontstoken.