Zachte straal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Zachte straal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 21:33

De zoekfunctie doet het helaas niet,dus open ik maar even een nieuw topic
Mijn vzpaard heeft al een hele tijd zachte straal maar nu is het echt erg
Ik kan ermee doen wat ik wil,inkappen,wegkrabben,etc
Er zit nu op 1 hoef een snee van het midden van de hoefbal tot het midden van straal,de snee aan de straal is wit

Ik zou graag de straal verharden,ik weet dat het erg moeilijk is omdat dit paard door een peesblessure op stal staat en het vast door de ammioniak komt
Ik dacht al aan aangepast bekappen(natuurlijk bekappen)en dat de straal de grond dus raakt,maar het grote probleem is dat hij voor bekapt is en als we de ijzers eraf halen is er kans dat hij kreupel loopt aangezien hij al meer dan 5jaar met ijzers loopt zonder reden.

Heeft iemand een wondermiddeltje?

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:47

Van de paardendrogist,hoef en zool,het is paars spul,in een grote fles. Die stralen worden er echt keihard van

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 21:59

Orlando8 schreef:
Van de paardendrogist,hoef en zool,het is paars spul,in een grote fles. Die stralen worden er echt keihard van

Kan ik dat gebruiken zonder de smid erbij te halen of is een smid nodig?
Ik heb hoef solutions,is dat ook goed?

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 07:14

Dat spul wat jij noemt ken ik nie. Ruikt die straal nog niet rot? En is die snee heel diep? Als ie rottig ruikt zo ik wil smid bij halen,dan kan ie het rotte weghalen. Zo niet zo ik dat spul elke dag gaan gebruiken

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 09:54

Mijn hoefsmid adviseerde hoefteer om de straal hard te maken. Ik moet de straal van de hoeven van onze pony's er 1x per week mee insmeren. Het kan zijn dat dit alleen preventief werkt. En dus niet als de straal al heel erg zacht is. Het is misschien wel verstandig om de hoefsmid erbij te halen.

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:30

egyptische zalf is hier ook geschikt voor dacht ik. Ik gebruik het nu ook ivm gevoelige verzenen.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:29

Goede middlen hiervoor zijn Hoofsloution van Kevin Baccon. keralit en Egyptische zalf. Verder kun je de straal indrogen met zinkzalf en ontsmtten met Viloetspray. Is het echt rotstraal dan eerst laten bekappen door de smid zodat het aangtaste hoorn weg is en je met de behandeling kan beginnen

Deighton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:33

Xox schreef:
Goede middlen hiervoor zijn Hoofsloution van Kevin Baccon. keralit en Egyptische zalf. Verder kun je de straal indrogen met zinkzalf en ontsmtten met Viloetspray. Is het echt rotstraal dan eerst laten bekappen door de smid zodat het aangtaste hoorn weg is en je met de behandeling kan beginnen

Mee eens.

Ik zou echter geen risico nemen en de smid laten komen. Voor je de zaak behandeld even goed wassen met Bethadine kan geen kwaad en regelmatig de hoeven goed uitspoelen.

Succes,
Simon

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:05

Tandpasta er op smeren. Dit helpt erg goed. Het droogt namelijk uit.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:58

Niet beginnen met zelf dingetjes op te smeren, dat kan anders uitwerken bijelk paard. Een paard op mijn stageplek had dit ook en die hebben ze natuurlijk bekapt. Is even wennen, maar de meeste paarden hebben er echt deugd van. Als de hielen lager worden, raakt de straal de grond meer, en hardt deze meer uit op een natuurlijke manier. Ook opletten , niet in een natte stal zetten ofzo. Misschien kan egyptische zalf ook helpen, maar dat is niet gegarandeerd. Laurierzalf hielp goed bij ons paard dat ook een zachte straal had en rotstraal had.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:57

Laurierzalf is voor de kroonrand en voor het rijpen van abcessen

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:09

Wij hebben het gebruikt voor juist boven aan de straal tegen de kroonrand, ook op de straal, en het ging weg...

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 18:57

We hebben naar de smid gebeld en hij komt zaterdag
Al hoop ik er niet veel op,lijkt me geen goede smid,maar het is niet mijn paard.