Beetje kreunen en met neus naar buik wijzen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Beetje kreunen en met neus naar buik wijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 19:30

Op de stal waar ik rijd is een tuigerveulen. Vorige keer dat ik er was, ging ik even bij hem kijken. Toen lag hij in zijn box, dus ik benaderde hem voorzichtig zodat ie niet zou schrikken en op zou springen. Hij was wat aan het kreunen en het leek of hij naar zijn buik wees. Ik kon best dichtbij komen terwijl hij soms nog wel wat schichtig is als je hem aaien of knuffelen wilt. Ik heb hem even een aai gegeven en ben toen weer weggegaan, ik wilde er ook geen misbruik van nemen. Nou dacht ik dat ie door dat kreunen en naar z'n buik wijzen, misschien duidelijk wilde maken dat ie zich niet zo lekker voelde?

Bluem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:31

kan koliek zijn.. kun je beter snel de DA bellen in dat geval!

KayC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 19:34

Dito schreef:
kan koliek zijn.. kun je beter snel de DA bellen in dat geval!

Echt waar? Jeetje en ik dacht dat mijn theorie echt zo'n *penny theorietje* was
Maar als ze koliek hebben, dan gaan ze toch meestal ook rollen? (Heb echt geen verstand van ziektes)

Bluem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:35

inderdaad, mijn volgende vraag was gelijk of hij ook lag te rollen maar het kunnen 101 dingen zijn naast koliek dus zou toch even de DA bellen

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:39

DA..! Daar zijn ze voor!

ellepel

Re: Beetje kreunen en met neus naar buik wijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:47

hoeft geen koliek te zijn...
veel paarden kreunen als ze liggen, gek geluidje, maar maken ze dus veel, kan zijn dat ie nog wat slaperig was en zodoende nog met zijn neus richting buik lag.

lichte koliek kan inderdaad ook, niet alle paarden gaan rollen, sommige zweten alleen, andere staan te trillen, en weer andere doen net alsof ze heel bang zijn ( uiting van pijn)

even in de gaten houden en als je twijfeld kun je altijd een arts bellen voor info toch?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 13:37

ellepel schreef:
hoeft geen koliek te zijn...
veel paarden kreunen als ze liggen, gek geluidje, maar maken ze dus veel, kan zijn dat ie nog wat slaperig was en zodoende nog met zijn neus richting buik lag.

lichte koliek kan inderdaad ook, niet alle paarden gaan rollen, sommige zweten alleen, andere staan te trillen, en weer andere doen net alsof ze heel bang zijn ( uiting van pijn)

even in de gaten houden en als je twijfeld kun je altijd een arts bellen voor info toch?

Ok, bedankt, donderdag ben ik er weer dan zal ik eens kijken wat ie doet.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:33

Je kan het beste dan de DA bellen!
Het zou inderdaad koliek kunnen zijn!

Het hoeft idd niet zo te zijn zoals hierboven beschreven, mijn paarden kreunen ook zachtjes als ze liggen, maar als hij ook naar zijn buik wijst kan je toch beter even de DA bellen.
Je kan maar beter op tijd of voor niets een keer de DA bellen dan te laat, en helemaal met veulens.. die zijn zo kwetsbaar!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:41

Ik dacht meteen aan koliek
Het heeft niet veel zin donderdag nog te zien,dan is het allang over